Seamaster eindelijk af!

Enkele weken geleden deelde ik met jullie dat ik bezig was om een verwaarloosde OMEGA Seamaster weer in zijn glorie te herstellen. De Seamaster had ik gekocht op eBay tegen een spotprijs.De kast, uurwerk en wijzerplaat waren origineel, maar de band was aftermarket en zag er niet uit. De kast was bovendien zwaar beschadigd, en er was aan gerotzooid, er waren bv gedeelten gepolijst welke mat hoorden te zijn, etc. De bezel was ook aftermarket, en was er door de vorige eigenaar opgelijmd (!) en daardoor niet meer draaibaar. Ook was het Helium-escape ventiel beschadigd, deze was blijkbaar met schuren geraakt en aan één zijde afgeplat.

Toen ik de bezel er af haalde zag het er zo uit:

Ik herstelde de kast door schuren, polijsten en materen. Ik bestelde een orignele OMEGA bezel en Helium ventiel. Ook bestelde ik tweedehands een originele Seamaster band. Ik koos bewust voor het model dat normaal gesproken alleen op de exemplaren met een zwarte wijzerplaat zit, omdat ik deze mooier vind.

Dit is het resultaat, ik ben er zeer tevreden mee!

Mijn complimenten. Heel erg mooi gedaan.

Good job on the lugs!

Ik ben geen Omega kenner, maar dit ziet er IMHO prima uit(tu)

Ziet er inderdaad netjes uit! Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de staat van het gehele horloge (dus met bezel ed.) voordat je aan de slag ging!

Mijn beste,

Schitterend om te zien hoe deze op sterven na dood zijnde Seamaster weer tot volle geneugte des leven is gewekt. Mijn complimenten.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Mooi!

Leuk dat deze niet ergens in een schuif terecht komt!

wat is een schuif?

Good job, Freek!

De band voor de zwarte SMP vind ik ook veel mooier:)

Tsjonge! Knap gedaan.

Als nieuw! Knap zeg, hoeveel kost zo’n (gebruikte)omega band? :sunglasses:

Voor de band betaalde ik 300 usd… De bezel (nieuw) 212 usd en de heliumvalve 67 usd…

Tsja… het blijft Omega hè… :wink:

Tjah, het levert je niet extreem veel op, maar het geeft natuurlijk wel veel meer ‘waarde’ aan je horloge.

Goed werk heb je geleverd, al was ik zelf voor de jubileum band gegaan :).

Netjes! Gefeliciteerd

Ik kan me voorstellen dat je er tevreden mee bent. 't Is erg mooi geworden (tu)

Vakwerk hoor !!! (tu)

De Omega is heel erg mooi geworden. Hulde (tu):#(tu):}
Soms vraag ik mij wel eens af wat mensen bezielt om zo’n duur horloge zó zwaar te mishandelen.

Gr Ron

Proficiat, ziet er als nieuw uit!

Klassewerk (tu)

Prachtig!