Seamaster only II

Lekkere lume zeg!

Waar heb je hem besteld? Alsook heb je een foto van de binnezijde van die clasp soms? :innocent:

:point_up_2:

Foto maak ik later. Sluiting van binnen is niet zo spannend.

1 like

3 likes

Bedankt. Ga er mij ook 1 bestellen denk ik.

1 like

Van de week bijjjjna deze meegenomen.

5 likes

Oeh wat hield je tegen!? Zo heerlijk!

Nou om je eerlijk de waarheid te zeggen kwam ik bij de AD voor een DJ 126334(die uiteraard niet te koop was) en omdat ik een emotionele band heb met de Seamaster lijn en al een tijdje had zitten kijken er naar leek het me wel wat hem even te passen. Moet zeggen dat hij in het echt vele malen mooier is als op plaatjes. Echt een parel. Heb toch een beetje mn twijfels bij de outer AR coating, schijnen toch wel eens te krassen toch? Begrijp me niet verkeerd hoor krassen horen bij een horloge en geeft een horloge voor mij ‘karakter’ maar krassen op het glas kan mijn brein niet zo goed mee omgaan :joy:

2 likes

Haha snap ik best. Hier valt het mee met die zorgen maar schrik ook telkens als ik weer eens vlak langs of tegen iets aan knal.

Dan heb ik overwegend goed nieuws: de Seamaster heeft helemaal geen buitenste AR coating maar alleen een heerlijke binnencoating.
Voordeel; geen extra gejank om de krassen.
Nadeel; ook niet het aller aller strakste zicht op de plaat.
Maaarrrrr die incoat is zo lekker dat ik als een nerd heerlijk in allemaal hoeken mooi op de plaat aan het kijken ben. :wink:

Plaatje voor de sfeer;

7 likes

Klopt de info op de Omega site dan niet?

1 like

Hé wat gek, naast dat ik er redelijkerwijs van overtuigd ben als ik er naar kijk heb ik het gister gechecked door t op te zoeken en vond toen juist incoat.

Je brengt me (terecht) aan het twijfelen.
Werk zelf dagelijks met ar coatingen maar dan zou dit de meest kleurloze coating zijn die ik gezien heb.

Hmm, was toch ook Omega site? Ff zoeken :blush:

Hij heeft wel Outer coating,

Ik heb na 1 jaar dragen nog geen enkel krasje kunnen ontdekken. Ik denk altijd dat de verhalen die je leest de extremen zijn en dat de gemiddelde drager nergens last van heeft

1 like

Gevonden!
Wat maf, het was idd de James Bond uitvoering en dacht “ach zal wel hetzelfde moeten zijn” maar zie dat ze hem verschillend opgeven.

Maar zou dan echt de Bond versie een andere/simpelere coating hebben?

1 like

De JB heeft alleen aan de binnenkant coating, op OF heeft iemand daarom de zijne weggedaan;

Volgens mij krast een AR coating sneller dan saffierglas dus denk niet dit de reden is.

1 like

Ohh ja ik zie t!
Wat een verschil zeg!
Foi, mooi kleurloos gehouden dan. Grappig genoeg wel vaker afgevraagd hoe die zo helder kan zijn met alleen een incoat maar heb t gewoon de hele tijd mis. :grimacing:
Ik ga dr straks nog eens rustig naar kijken!

@Stuntar sorry voor de misinformatie. :grimacing::slight_smile:

2 likes

Ik volg je niet :sweat_smile:

6 likes

Saffierglas op zich is krasvaster dan de AR coating, die alleen als doel heeft niet te laten reflecteren

Ja begrijp ik maar dat was toch juist mijn punt.
Ik heb met ar coating aan de buitenkant na 1 jaar nog geen krasjes