Welke variant als ik vragen mag?
Een van de lekkerste.
Deze, en dan de matte versie.
Ik heb die ook met de vlindersluiting, erg mooi. Bij mij is hij er wel al weer af, ik kreeg last van mijn huid waar de band er tegen rustte. Maar liever met deze geprobeerd dan die van omega. Prijs en sluiting zijn toch echt beter dan die bij omega m.i.
Waarom dan toch eraf?
Bevalt die butterfly clasp?
Heb zelf deze geprobeerd:
Paste alleen niet op de Seamaster… De dikte van de band voelt ook net wat dun, al is hij prijs-kwaliteit erg goed.
De originele twijfel ik nog over. Heb in een ver verleden deze gehad:
Maar vond de dikte van de band, hoewel zeer goede kwaliteit en degelijk aanvoelen ook aan de dikke kant.
Denk nu dus aan deze:
Vroeg me wel af zijn die links geschroefd of pushpins?
Vindt het jammer dat ze geen adjustable clasp maken, zou het stuk makkelijker een keuze maken zijn. Zoals IWC of Omega zelf doet bijvoorbeeld. En taper zou nog mooier zijn, dat doet die Heimdallr wel!
Staat er toch? Ik hou van band losjes, dit zijn wel beefy banden die vrij vormvast om je pols hangen. Ik kreeg dus echt een irritatie plek waar hij het meest tegen mijn arm rustte of kantelde.
Ik heb ook een goedkopere dunnere mesh band eerst geprobeerd, daar had ik dat niet mee (die is ook nog eens traploos verstelbaar, dat helpt ook), dunnere mesh gedraagt zich meer textiel-achtig zeg maar.
Doe ik even mee voor de butterfly: butterfly is echt mooi gewoon. Maar niet makkelijk verstelbaar voor bijvoorbeeld seizoen of gedurende de dag al helemaal niet. Butterfly is iig push pins.
Ik vind die clasp sluiting van staib niet te doen qua looks, maar verstelbaarheid zal allicht beter zijn.
Ja ik vind de clasp echt top. Mooi afgewerkt en comfortabel. Idd de dikte van de band maakt veel verschil, deze is 3.6mm dik.
Links verwijderen is met pushpins.
Alleen niet daar bestellen, erg slechte service. Gewoon rechtstreeks bij Staib.
Ik heb er hier nog één in de kist liggen, erg goede kwaliteit. Butterfly is prettig.
Draag hem eigenlijk niet meer maar als de Seamaster er ooit een keer komt wil ik hem ook daar op proberen. Dat is de enige reden dat ik hem heb bewaard
Check hier eens: https://www.bracelets-for-watches.com/en/watch-straps/staib?facets=9%2C54
Thanks voor de tip. Snap goed dat je hem bewaard.