Seamaster only!

Oke beter! Formaat valt mee? 42 toch? Zit er echt aan te denken 41 te neme maar ben bang dat hij te groot valt. Heb een rolex sub makkelijk kunnen hebben… bijna zelfde dus… hmmmm goed na denken

2 likes

Klopt… 42 mm. En door de iet wat rondere vorm draagt hij kleiner als mijn 42 mm Explorer II Polar. Loop anders is bij een dealer binnen en pas hem eens! Liggen er genoeg… alleen de juiste configuratie is misschien wat lastiger.

1 like

Hmm goed idee jah

1 like

En… op rubber draagt het geheel wat minder fors heb ik het idee! Wat jij @junior

1 like

Haha rubber is mn ding niet. Maargoed even kijken of ze hem hier dicht in de buurt hebben :slight_smile:

2 likes

Dat gevoel heb ik niet eerlijk gezegd. Kan ook zijn omdat de Omega band net wat hoger is, door de ‘tramrails’. Hoewel ik helemaal niet weet of dat ook echt zo is :wink: … hij draagt natuurlijk wel lichter.

Dat riep ik tot 10 dagen terug ook. :sunglasses:

Toen kocht ik - op de gok - de rubberen band van Omega zelf (de banden van @MannetjeMar zijn Zealande banden, ook prachtig maar nét even anders) enne, WOW! Ik ben er echt van onder de indruk. :heart_eyes:

Dit horloge draagt heel anders op een rubberen band, de mogelijkheid tot wisselen (dus als je rubber én staal hebt) is daarom ontzettend leuk.

Het is voor het eerst dat ik een rubberen band langer dan 10 minuten aan mijn horloge heb gehad, dagen zelfs … en ik wissel nu met plezier af. Iedereen die me een beetje kent verklaart me helemaal voor gek. “Wat jij draagt een stalen duikhorloge op een andere band? Doe normaal!” :rofl:

Vind de Omega band overigens net wat aantrekkelijker dan de Zealande, door de originele Omega sluiting (die uitstekend bij de kast van de Seamaster past) en de wat grovere structuur op de band, iets stugger en de ‘tramrails’. Kost wel 300 euro en daar heb je er bij Zealande 3 stuks voor, toch @MannetjeMar? Maar ook ‘dat het duur is’, dan ben ik van genezen. Deze band is zijn geld dik waard!

15 likes

Ik vind het niet gek! Toevallig vanmorgen zelf ook weer even naar staal gewisseld. Lekker hè, gewoon omdat het kan … :wink:

12 likes

Het staat super nice hoor daar niet van. Maar ik heb vaak rubber gedragen. Zwart in dit geval. Maargoed de ene keer vind je dit lelijk en dan weer mooi en dan is dat weer lelijk en een maand later weer mooi…

Weetje wat. Ik ga rubber dragen

2 likes

Lekker zomers horloge! Geweldig mooi! Maakt hebberig😍

1 like

:joy: :joy: … veel plezier! :wink:

1 like

Kinky :smirk::joy:

5 likes

Lekker buiten in het zonnetje “cosmisch genieten”.

12 likes

Je zou die foto van mij niet delen lucas :unamused:

2 likes

Woont er niemand in de buurt van twente die een 41MM seamaster heeft ? :sweat_smile::sweat_smile: wil er graaaag 1 passen zodat ik die gedachte kwijt kan raken of hij te groot is of niet. Dankjewel 🥰 :heart:

Voor een ieder, fijne paasdagen in deze vreemde situatie, en let een beetje op elkaar!

5 likes

Die doet lekker ‘paasig’ aan zeg zo😁

Zealande geeft een korting als je er meerdere afneemt… ik had er drie voor € 380,00. Vanaf zes stuks wordt het nog voordeliger!

1 like

Dat lijkt mij ook, maar wat mij ervan weerhoudt om er een te kopen… Ik weet niet hoe ik zelfstandig de banden kan verwisselen. :sweat_smile:

Als je daar eenmaal een beetje handigheid in hebt dan is het leuk.

Tip: Scoor ergens een simpel goedkoop (niet werkend) horloge en ga eerst een beetje op dat goedkope ding oefenen voordat je de krassen in je Seamaster zet. :wink:

Wat je nodig hebt is een Bergeon 6767F - ik zou de echte kopen, geen Chinese dubbelganger - en een rolletje plakband, om de kast af te plakken.

Niet iedere bandenwisselaar doet dat (afplakken) en dat zie je dan ook, als je de kast aan de onderkant goed bekijkt. Ik vind krasjes die je simpel kan voorkomen storend, dus voorkom ik ze. :sunglasses:

10 likes

Elkaar even beter leren kennen :blush:

12 likes