Seamaster only!

Inderdaad :+1:t2:

6 likes

Hebben we wel mooi een stukje rubber van 50 cent op onze eigen naam staan :joy:. Oh ja, en een doekje voor het bloeden.

1 like


Nog een paar nachtjes slapen en dan mag ik ook meedoen

19 likes

mooi man

1 like

Aqua Terra nummer drie. En ik beloof bij deze plechtig;hij blijft…

ben ook eens aan het kijken voor een
heb je deze van ad??

“Simple the best” ?

Neen,grijs.Maar help me er even aan herinneren als je hem binnenkort voorbij ziet komen. Eerst alles even achter de rug hebben.
zal je er dan meer over vertellen mocht je interresse hebben.Groet.

1 like

Goldeneye Thududum

1 like

Hoe krijgt iemand daar nu een barst?

Terug op mesh, love it!:heart_eyes:

11 likes

Geen flauw idee, het is wel keramisch dus vrij broos als ik me niet vergis.

Heb je post geliked, maar natuurlijk gewoon vervelend.
Idd bijzonder, maar belangrijker er komt hopelijk snel een nieuw exemplaar. :+1:

1 like

7 likes

Waarschijnlijk is er spanning bij het inschalen van het uurwerk ontstaan en alle druk komt dan op de wijzerplaat. Een “gewone wijzerplaat” zal iets doorbuigen of veren en er gebeurt niets > bij ceramisch materiaal is het dan een breuk.

Kan ook zijn dat er een braampje in de kast zat die bij de controle niet gezien is.

Is een kostbare wijzerplaat, bijna € 1000,-

1 like

Seamaster Railmaster Aqua Terra

9 likes

16 likes

Mijn opa kreeg ‘m in 1969 van mijn moeder. Ik kreeg ‘m als erfstuk in 1990 en ben er na 30 jaar nog steeds heel blij mee :heart_eyes:!

11 likes

Zou je kunnen uitleggen wat je precies bedoeld met het ‘inschalen’. Toch niet enkel het geheel in de kast zetten?

Het uurwerk met wijzerplaat en wijzers als geheel in de kast monteren heeft inschalen.

Het uurwerk wordt dan meestal met plaatjes gefixeerd in de kast en hierbij wordt, bij deze Omega, het uurwerk richting het glas gedrukt. Hierbij ligt het geheel aangedrukt en als er te weinig ruimte voor de wijzerplaat is dan ontstaat hierin spanning.

3 likes