Hallo allen, ik wil een aantal bandjes gaan aanschaffen voor mijn planet ocean. Leer, rubber en wellicht ook nato. Heeft iemand een tip voor mij waar je mooie bandjes voor omega kunt kopen. Op het internet wordt er van alles aangeboden en dan bestaat de kans dat je weer wat aanschaft wat het weer net niet is. Dus vandaag even via deze weg. Alvast bedankt voor het meedenken.
Er zijn veel modellen van de PO. Ik heb de 42mm 8500 variant, die dus misschien in de verste verte niet op de jouwe lijkt. Dat gezegd post ik er wel graag foto’s van, dus hier een paar voorbeelden.
-
OEM rubber, zeer aangenaam om te dragen. Is mijn vakantie-configuratie.
-
Barton canvas
-
Rios lederen band. Deze heeft geen taper, wat ik toch maar raar vind. De kleur en het formaat passen wel zeer goed bij de kast.
-
Hirsch Artisan
-
Simpel goedkoop nato bandje
-
Colareb Firenze (deze is ook heel aangenaam om te dragen, maar tapert iets te veel)
OEM vind je makkelijk bij de Omega dealer, Colareb heb ik bij Colareb zelf besteld en de rest komt van “het internet”, verschillende sites.
Hopelijk heb je er wat aan!
Ik zou ook wel een rubberen band willen voor mijn PO. Helaas is de band aanzet 21mm. Aftermarket banden heb ik nog niet gevonden in deze specifieke maat.