Seamaster Pre Bond 1e generatie, band

Ik ga eens kijken of ik ergens zo’n sluiting kan vinden. EBay zie ik ze al niet.

1 like

Heb jij een idee, Batossai, waar ik aan een vervangende sluiting kan komen voor dit model? Zelfs de insert zou al mooi zijn.

Cheers

1 like

Insert is lastiger dan een sluiting. Meestal vervangen ze dan de gehele bezel en dat is vrij duur. Ik had het destijds via een Omega servicepunt genaamd Movements te Hengelo gedaan. Ze zijn morgen vanaf 10:00 weer geopend. Je zou morgen kunnen bellen naar ze?

Ik bedoel de insert in de sluiting, dat logo. Ik wil het horloge zo origineel mogelijk houden, alleen moet de band/sluiting wel compleet zijn. De bezel laat ik zo. Heeft zijn charme vind ik en hoort bij de leeftijd.

1 like

De sluiting is gewoon origineel, maar mist een onderdeeltje die er heel snel uitvalt. Ik zie dat ook als charme en ik zou het gewoon zo dragen als ik jou was… Je zou morgen kunnen informeren over de Omega badge in de sluiting.

Ik bel morgen sowieso wel even naar Movements in Hengelo maar het heeft idd wel zijn charme, compleet as it is.

1 like

He! Nog gebeld? Weet je al wat meer? Zal ik wat grappigs vertellen… Ik heb zojuist een fullsize 1e generatie pre bond gekocht. Zonder doos en papieren, maar die gaan bij mij toch meteen de kast in dus absoluut geen meerwaarde voor mij. Vooral omdat dit model ook nooit nagemaakt is. :sunglasses:

Gaaf, blijft toch mooi die eerste generarie. En dan vokral met het 1441 uurwerk uit '87 en '88. Van welk jaar is die van jou?

Ja, gisteren. Het horloge krijg ik vandaag binnen en dan kan ik ze wat foto’s en serienummer sturen en dan gaan ze kijken wat ze kunnen doen. Zo’n los Omega logo gaat niet lukken dus zal het een nieuwe sluiting moeten worden. Fingers crossed

1 like

Ja idd dat had ik al verwacht. Gelukkig kunnen ze je hier verder mee helpen. Ik heb ook een vroeg model idd van 88/89. Full size en hij mist ook de omega badge in de sluiting, maar dat maakt voor mij niet uit:

Gisteren via een veiling ‘gewonnen’, dus ik gok dat hij hier over twee weken is. Moet vanuit UK komen.

Gaaf hoor, toevallig dezelfde periode en dezelfde maat inderdaad. Heb je een quartz of een automaat?

Je zou haast gaan twijfelen of die badge er wel bij elk model gezeten heeft. Ik heb die van mij van de eerste eigenaar die hem destijds dus nieuw gekocht had en hij zei me dat er nooit een badge ingezeten heeft.

1 like

Ja goeie vraag. Denk het haast wel want je ziet op veel foto’s wel een badge zitten. Het grappige is dat de sluitingen zonder badge ook geen schade vertonen op dat plekje. Hoe ze vastzaten… geeen idee.

Ik heb dezelfde versie als die van jou maar dan met meer patina en krassen.

Misschien dat @wommelgem of @dialstatic weten waarom de Omega badge vaak ontbreekt bij dit model? Ben daar ook wel benieuwd naar.

2 likes

Het “goud” blokje werd er gewoon in gekleefd, regelmatig gespot zonder, :wink: hoop dat het mijne goed vast zit, :grinning_face_with_smiling_eyes:

Het “zilveren” kan er niet uit, zie het verschil

Beide horloges zwarte versies.

2 likes

Precies, en niet bijzonder stevig. Gewoon een onhandig ontwerp. Inderdaad regelmatig zonder gezien, maar ik kan we vanuit esthetisch oogpunt werkelijk niet voorstellen dat ze zo de fabriek verlieten. Hoewel dat natuurlijk lastig te bewijzen is.

Volgens mij is het overigens wel 14K goud, en daarom heb me ook nog wel eens afgevraagd of het er door gehaaide tweedehands verkopers weleens uit gehaald wordt voor een paar euro extra omzet. Waarschijnlijk een beetje overdreven, maar wilde de gedachte toch delen.

Ik blijf dit een geweldig model vinden, en ben ergens blij om te zien dat de prijzen wat stijgen. Niet eens i.v.m. de waarde van mijn exemplaren, maar gewoon omdat dit mooie horloge - de laatste Seamster van voor het movie franchise / advertising geweld - wat meer appreciatie lijkt te krijgen.

1 like

Maar alleen de bicolor versie had toch een gouden blokje? Als de zilveren er niet uit kan, hoe kan ik dan een zilveren “normale versie” hebben waar niets in zit? Terwijl dit de originele band is. Of hadden hele zilveren / zwart modellen ook een gouden blokje?

Nee hoor, de mijne is een zilveren met “rechte” wijzers, volledig origineel met papieren, dus in deze staat gekocht, zeg maar :wink:

Mijn andere heeft dan weer “mercedes” wijzers, nog zo een gespreksvoorwerp, :grinning_face_with_smiling_eyes:

Die heeft dan ook weer een 1441 kaliber, heb op het forum reeds een topic over gemaakt.

1 like

Volgens mij een 1441 kaliber toch…

De heeft die van mij ook. Is de 1e generatie. En dit uurwerk was van '87 en '88.

Hi,

Mocht je nog op zoek zijn, dan kan ik je eventueel helpen. Je mag me een PB sturen.

1 like