Seamaster Pre Bond 1e generatie, band

Ik sta op het punt een Seamaster pre bond aan te schaffen. Wilde graag een 1e generatie met het 1441 quartz uurwerk. Nu heb ik er 1 op het oog alleen zit daar een band met dubbele vouwsluiting op. Zijn er inderdaad 1e generaties met dubbele vouwsluiting gemaakt? Ik dacht dat de 1e generatie enkel met enkele vouwsluiting gemaakt was. Volgens de verkoper is hij volledig origineel, full set.

Cheers

1 like

Bedoel je deze sluiting? Die lijkt wel origineel. Als je een foto vraagt van de tekst in de sluiting dan zou je het moeten kunnen nagaan. Staat ongetwijfeld een Omega nummer in. Heb hem zelf nooit gezien.

De eerste generatie had idd een enkele sluiting. Maaaaar, Omega verving ze eigenlijk altijd voor een dubbele sluiting bij een servicebeurt. Dat komt echt heel vaak voor en is in mijn ogen ook geen probleem. Zolang de rest maar in orde is. Dus een 6 puntige kroon, Mercedes wijzers ipv sword hands, en een caseback zonder zeepaardje. Aardig in verdiept in het verleden en heb er een aantal gehad.

5 likes

Het is inderdaad de goede band, de enkele sluiting. De verkoper doelde op het extra stukje aan de andere kant om de band makkelijker om te doen, de divers extension. Lijkt allemaal ok. Mis alleen een stukje inlay in de sluiting volgens mij.

Plaats anders even een duidelijke foto van het horloge. :+1:t3:

Is het een leren bandje? :grinning::wink: (of wat is dit?)

2 likes

Ging me dus om dat stukje in de sluiting. Hoort daar niet een inlay in, met het omega logo?

Ja dat is idd de duikextentie. Verder is dit de fullsize variant. Ziet er keurig uit toch!

En nee, in de duikextentie zit niets bedrukt.

Ik bedoel op de sluiting zelf hè, niet op de extensie. Daar zit een kleine sparing op. Hoort daar geen stukje in te zitten? Ik geloof dat het bij de bicolor versie een goudkleurige inlay is.

1 like

Ah, ja daar hoort idd een omega logo in. De doos en papieren zitten er ook bij zie ik op Chrono. Dat is wel erg netjes.

Klopt ja. Hij zegt dus dat er niets mist in de band en er ook niets uitgevallen is. Je ziet duidelijk de sparing zitten overigens. Beetje jammer…

1 like

Ja maar dit gebeurde bij ontzettend veel van dit soort sluitingen. Kijk maar online. Je ziet er erg veel waarbij het verdwenen is. Verder zie je ook geen schade etc dus ze vielen er kennelijk heel makkelijk uit. Zo hoort het eruit te zien:

Verder ontbreekt het lume bolletje op 12 uur in de bezel. Voor bijna 900 euro zou je een andere kunnen overwegen… Dat is sowieso al aan de hoge kant voor een Quartz variant al moet ik zeggen dat de prijzen aardig zijn gestegen. Op EBay staan er ook een hoop. Mocht je nog vragen hebben kan je altijd even een berichtje sturen. Dit zijn erg leuke modellen. :+1:t3:

Dat is dus de sluiting waarbij de ‘Omega badge’ eruit is gevallen. :man_shrugging:t2:

2 likes

Je ziet er alleen steeds minder van de eerste generatie met het 1441 uurwerk en zeker full set. Er staan er aardig wat op inderdaad maar niet zo volledig van dit jaar. Blijft jammer van die band…

1 like

Als je dit horloge graag zou willen kan je altijd nog een andere sluiting overwegen. Die heb ik ooit ook vervangen omdat mijn sluiting gewoon op was. Hij sloot niet meer goed. Kostte mij ongeveer 50/60 euro uit mijn hoofd. Je zou even rond kunnen bellen om te informeren.

Bedankt, ik zal eens even kijken wat ik doe. Denk dat de prijs voor dit model op zich wel redelijk marktconform is toch, aangezien alle papieren en de doos er nog bij zit.

1 like

Ja dat wel. Enige wat je moet doen is even navragen wat een sluiting kost en dat erbij optellen. Maar het is idd marktconform. Daarnaast is de 1e generatie vrij lastig te vinden tegenwoordig in een normale staat. Ze hebben vrijwel allemaal verkleurde wijzers, verkleurde wijzerplaten of volledig bekraste banden/kasten. Dus dit is zeker een mooie deal.