Seamaster Prof. America's Cup Limited Edition

Hallo,

Sinds twee maanden ben ik in het gelukkige bezit van bovenstaande klok, een automaat. Ik ben nu bezig om er wat achtergrondinformatie over te vinden.
Wat ik weet is dat er in 2000 9999 exemplaren van gemaakt zijn. Het nummer staat gegraveerd op de achterzijde. De naam van het horloge is verbonden aan de gelijknamige zeilrace. Op de rechterzijde van het horloge, rechts en links van de kroon staat de inscriptie ‘Limited Edition’.
In tegenstelling tot de meeste Seamasters is de ring gemaakt van wit goud.
Heb het horloge via een Omega dealer gekocht. Was eigenlijk van plan om een Aqua Terra of James Bond te kopen, maar was meteen verkocht toen ik dit exemplaar zag.
Ik zal later nog even proberen een foto toe te voegen aan dit verhaal.

Het zou leuk zijn als iemand mij wat meer over dit horloge kan vertellen!

Groeten van Egbert

Hallo Egbert,

De meeste informatie omtrent dit horloge heb je zelf reeds gegeven. Interessant om te wetn is wellicht dat Omega n.a.v. het succes van de SMP America’s Cup (AC), een vergelijkbare SMP heeft uitgebracht. Deze uitgave is echter slechts een paar jaar op de markt geweest (helaas).

Het betreft referentienummer 2230.50. Dit horloge heeft ook de witgouden lunette, en heeft nog als extra een wijzerplaat met opgelegde indices, en opgelegd Omega logo. Dit model wordt ook wel aangeduid als de Non-AC, omdat het (naar mijn mening nogal aanwezige) AC logo ontbreekt op de wijzerplaat.

Ik heb er zelf ook een, en ik vind het de mooiste SMP die er is.

gr,
Hans Mennink