Dag mensen. Ik heb mijn seamaster professional 300 m midsize Quartz te koop staan. Nu heeft iemand op mp me een ruil aangeboden: een seamaster Aqua terra midsize (36,2mm). Ook Quartz. Mooi horloge maar ik twijfel wat of dat een goede ruil is. Tweedehands waarde is vergelijkbaar, maar heb het idee dat mijn seamaster meer bijzonder is… wat vinden jullie van deze ruil?
Denk dat ze qua “bijzonderheid” niet aan elkaar onderdoen.
Volgens mij kan het best een prima deal zijn.
Een Seamaster is populairder. Raak zo’n Aqua Terra maar eens kwijt!
Je heb een horloge te koop staan, daar wil je dus geld voor om vrij te besteden aan wat anders (ander horloge, e bike, maakt niet uit).
Uit je bericht maak ik op dat jij zelf niet heel erg warm loop voor die quartz aqua terra. Misschien vind je het wel interessant, maar zo te lezen loopt het niet over.
Dus ik zou het niet doen. Klinkt een beetje alsof jij volgende week een advertentie voor een quartz Aqua Terra gaat aanmaken.
Wil je ‘m dragen; kies dan wat je mooi vindt.
Twijfel? Gewoon de omega verkopen en je hebt meer keuze!
Prijsmatig in hetzelfde ballpark, het is maar net wat je mooi vindt en wil gaan dragen.
Als je gaat ruilen om vervolgens de Aqua Terra te verhandelen zou ik 't niet doen.
Ik denk dat dit een belangrijk argument is. 
Een midsize niet.
Nooit ruilen voor iets wat je zelf niet mooi vindt. Als je ermee blijft zitten ben je de pineut, buiten het feit je nu weet wat je hebt en dat het klopt.