Seamaster Soccer Timer 145.019, informatie gezocht

Enige tijd gelden ben ik in het bezit gekomen van een Seamaster Soccer timer (circa 1970). Ik heb het horloge aan een aantal kenners/liefhebbers laten zien, maar er is weinig over bekend, met name over de herkomst van de naam ‘soccer timer’.
Op de onlangs gehouden Omegamania veiling (lot 147) heeft een bijna identiek horloge (het verschil is de kroon op 10 uur waarmee de binnenring kan worden versteld) 6500 CHF opgebracht. Dat heb ik er gelukkig niet voor betaald :slight_smile:

Mijn vraag aan de echte Omega freaks is dan ook wie heeft er meer informatie over dit horloge?

zo kwam hij overigens eerst binnen, gelukkig heeft Ferrie Schweitzer er weer wat moois van gemaakt

hans

Hallo Hans,

Ik weet er niet zoveel van, maar op internet vond ik wel dit horloge:

Werd volgens de site waar ik het op vond gebruikt door scheidsrechters tijdens de wereldcup voetbal van 1970. Misschien heeft het er iets mee te maken?

Groeten,

Stefan

Je zou eens kunnen kijken wat het oplevert als je inlogt bij de Vintage Watches Information van de Omega-website. De informatie die je daar vindt, kun je dan weer gebruiken in je verdere zoektocht naar informatie over dit model.

Helaas, levert heel veel Seamasters op maar niet met dit typenummer, vreemd toch?

Ik betwijfel of dit een soccer timer is, gezien er niet echt een 45 minuten schaal aanwezig is.

Hier wat info: http://www.omega4u.net/omega4u/english/omega_145019.html

Suc6 met je zoektocht.

Ruud

De dial op 3 heeft wel degelijk een 30/45 schaal. Het vergelijkbare horloge van lot 147 op de Omegamania veiling (zie de catalogus op www.omegamania.com ) wordt daar wel degelijk Soccer Timer genoemd, maar ik zoek inderdaad verder. Maar dank voor jouw (en ieders) reactie!

Overigens is dit de eerste keer dat ik (via je link) een afbeelding zie waarop de kmop op 10 is afgebeeld, merkwaardig als je de afbeelding in de Omegamania catalogus vergelijkt met deze, dan is het nauwelijks te verklaren dat er verschillende benamingen worden gebruikt.

Geen info voor je maar het is een prachtig horloge!

Nou ja, een reactie is altijd beter dan geen reactie :slight_smile:

Mooi, heel mooi. (tu)

Groet,
Werner

Mooi horloge, ik vermoed dat de russen destijds naar een model als dit hebben gekeken toen ze horloges met P3133 caliber gingen maken de OKEAN/Sturmahnski modelen lijken hier veel op.

Arjay