Afgelopen maandag mijn nieuwe (15 maart 2013) Omega Seamaster 300m terug gebracht naar Schaap Citroen in Utrecht. De pushers van de sluiting veerde niet goed terug. Schaap stuurt hem terug naar Omega. Ze konden niet zeggen hoe lang ik hem kwijt was. Hoe lang gaat dit duren? Ik mis hem nu al. Gelukkig nog een PO om de pijn te verzachten.
Onder de 6 weken heb ik in elk geval nog niet gehoord (ongeacht wat er mis was). Is natuurlijk een reparatie van niks dus wie weet valt het mee.
Jammer dat Schaap niet zelf de band vervangen heeft, dat was nu mooie service geweest.
PO is ook niet verkeerd, kun je vast wel een paar weekjes mee voort.
Voor een probleem met de sluiting wordt het gehele
horloge opgestuurd??
Bandwissel, zoals hierboven genoemd, door de
dealer was netter geweest.
+1 was ook t eerste wat in mij opkwam.
ik zou de keuze aan de klant overlaten. zelf heb ik liever alleen dat alleen t hoognodige opgestuurd wordt. je weet maar nooit wat er onderweg allemaal mis kan gaan.
overigens is t denk ik niet alleen bij omega waar aardig wat tijd overheen gaat.
mn breitling ben ik nu ook al zo n 2 maanden kwijt.
Typisch S&C “service”, koop je daar een nieuw horloge, moet er iets kleins gebeuren, ben je gelijk je horloge kwijt. Waarom niet gewoon een nieuwe band aangezet inderdaad. Als het tegenzit kun je maanden naar je horloge fluiten
Typisch S&C “service”, koop je daar een nieuw
horloge, moet er iets kleins gebeuren, ben je
gelijk je horloge kwijt. Waarom niet gewoon een
nieuwe band aangezet inderdaad. Als het tegenzit
kun je maanden naar je horloge fluiten
kweenie, ergens vind ik t wel chique dat ze zorg dragen voor je hele horloge en t geheel opsturen ipv t bandje loshalen en je met n kale kast naar huis sturen.
aan de andere kant is t totaal overbodig en met de nodige risico. ik zou daarom t aanbieden om t geheel op te sturen met de vraag/optie dat alleen t bandje/sluiting wordt opgestuurd.
of zou t misschien n richtlijn/protocol/vereiste vanuit de fabrikant zijn?
Je kan als winkel altijd zelf besluiten om de band te wisselen en dan de losse band opsturen naar het merk. Heeft de klant een goed horloge en de winkel er een minder op voorraad totdat de band binnen is. Zeker met een twee maanden oud horloge.
Bij mij zijn mijn Omega’s meestal een week of 8-10 weg geweest. Vroeger had Omega een vestiging in NL maar tegenwoordig niet meer en gaat het horloge naar Brussel.
Of het nou naar bijv. Amsterdam of Brussel gaat, dat zou niets uit hoeven maken, maar Omega Brussel staat nu niet direct bekend als zeer snel en betrouwbaar. Had die band gewoon zelf naar Ferrie S gestuurd en je had heb binnen een week weer terug.
aan de andere kant is t totaal overbodig en met
de
nodige risico.
Welk risico?
Ik ben misschien een controlfreak, maar je zou 't horloge maar afgeven voor alleen een andere sluiting.
Krijg je het horloge na een poos weer terug, loopt ie ineens niet meer zo nauwkeurig als eerst. Is ie tussentijds gevallen of gestoten tijdens transport of in de winkel zelf? Of er zit ineens een flink kras, buts of andere beschadiging op. (Losgekomen index iemand? >X). Probeer dan maar eens je gelijk/recht te krijgen. “Nee meneer, dat was al zo toen we em binnenkregen.”
aan de andere kant is t totaal overbodig en
met
de
nodige risico.
Welk risico?
Ik ben misschien een controlfreak, maar je zou 't
horloge maar afgeven voor alleen een andere
sluiting.
Krijg je het horloge na een poos weer terug, loopt
ie ineens niet meer zo nauwkeurig als eerst. Is ie
tussentijds gevallen of gestoten tijdens transport
of in de winkel zelf? Of er zit ineens een flink
kras, buts of andere beschadiging op. (Losgekomen
index iemand? >X). Probeer dan maar eens je
gelijk/recht te krijgen. “Nee meneer, dat was al
zo toen we em binnenkregen.”
aan de andere kant is t totaal overbodig en
met
de
nodige risico.
Welk risico?
Ik ben misschien een controlfreak, maar je zou
’t
horloge maar afgeven voor alleen een andere
sluiting.
Krijg je het horloge na een poos weer terug,
loopt
ie ineens niet meer zo nauwkeurig als eerst. Is
ie
tussentijds gevallen of gestoten tijdens
transport
of in de winkel zelf? Of er zit ineens een
flink
kras, buts of andere beschadiging op.
(Losgekomen
index iemand? >X). Probeer dan maar eens je
gelijk/recht te krijgen. “Nee meneer, dat was
al
zo toen we em binnenkregen.”
Tja…
ik heb liever voorkomen dan genezen in zulke gevallen.
horloge maar afgeven voor alleen een andere
sluiting.
Krijg je het horloge na een poos weer terug,
loopt
ie ineens niet meer zo nauwkeurig als eerst.
Is
ie
tussentijds gevallen of gestoten tijdens
transport
of in de winkel zelf? Of er zit ineens een
flink
kras, buts of andere beschadiging op.
(Losgekomen
index iemand? >X). Probeer dan maar eens je
gelijk/recht te krijgen. “Nee meneer, dat was
al
zo toen we em binnenkregen.”
Tja…
ik heb liever voorkomen dan genezen in zulke
gevallen.
Dan zou ik de monteur thuis laten komen, onder begeleiding van de politie.
Helicoptertje erboven, interventie-team op de hoek van de straat voor alle zekerheid en de Rijdende Rechter als onafhankelijk waarnemer…