Seamaster titanium





Zo het is me gelukt om wat foto’s te plaatsen. Geniet ervan!

JP

ook een mooi klokje (tu)

Wederom van harte en veel plezier ermee. :smiley:

Mooie klok, Blaft! Veel draagplezier gewenst!

Gr.,
Philip

Heel fraaie klok. Ik heb er zelf nu ook weer eentje. Dit keer ook in de titanium uitvoering. Ik had enkele jaren geleden de stalen uitvoering, maar die vond ik echt iets te zwaar.

http://members.chello.nl/~h.mennink//watches/_private/omegasmpc.htm

gr,
Hans Mennink

En, nog steeds tevreden over je horloge? Hoe lang heb je hem al? Het valt mij op dat je hem heel weinig ziet. Ik heb de indruk dat titanium door weinig mensen graag gezien wordt.

Ik draag de titanium SMPC nog niet, omdat deze eerst een beurtje nodig heeft. (Moet hem nog steeds eens richting Belgie sturen).
Hij zit wel een stuk prettiger dan de stalen uitvoering.
Niet iedereen is even gecharmeerd van Titanium, maar in dit geval vind ik het wel een grote plus…

Nadeel van Titanium is dat het snel lijkt alsog er krassen op zitten. In werkelijk zijn het er niet meer of minder dan op staal, maar op Titanium zie je ze sneller, en vallen ze meer op.

Volgens mij heb ik dezelfde gehad in goud titanium, kan dat?
Ik hoop niet dat het jou overkomt maar ik heb enorm veel problemen gehad met de band.
Elke keer ging de sluiting kapot en het uurwerk had een enorme afwijking wat niet te verhelpen was.
Tevens was de waterdichtheid niet goed.
De band/sluiting is aardig wat keertjes vervangen.
Ik had er totaal geen vertrouwen meer in.
Ik heb hem ingeruild want ik kreeg hem voor de zoveelste keer terug met een leuke vingerafdruk achter het glas.
De ironie van alles is dat ik voor mijn vrouw ook een Omega had gekocht in dezelfde lijn (goud titanium)met een quartz uurwerk.
Zij is heel gelukkig met haar Omega.
Heeft iemand verstand van Omega want ik heb een vraag over haar klok die mij al lang bezighoudt.
Moet de bezel niet draaien of is dat alleen voor chrono’s?

De draaiende bezel is voor duikers en kan op echte duikuurwerken zoals de omega slechts in één richting draaien. Ze kunnen de bezel gebruiken om af te lezen wanneer hun lucht bijna op is. Ik denk dat dit nog nauwelijks gebruikt wordt aangezien bijna iedereen met een duikcomputer werkt die oneindig veel meer mogelijkheden heeft.

Wat je uurwerk betreft heb je wel pech gehad. Mijn omega loopt perfect voor een mechanisch uurwerk en nog nooit problemen gehad met de band. Ik heb hem nu toch al een aantal jaren.

Mag ik vragen hoe oud die is?
Die van mij jaar 1997.
Het argument vd importeur was dat de klok in het geheel te zwaar was voor de band/sluiting.
Zij hebben het 3 of 4 keer kosteloos vervangen maar voor hen was het over.
Zij zaten toen nog ergens in het zuiden (limburg meen ik)

Ik weet niet hoe oud hij is. Ik heb hem in de VS gekocht via ebay. Heb alleen het serienummer. Te zwaar? 140 gram ongeveer. De stalen weegt 215 gr. Mijn zoon heeft de stalen chronograaf en er is niets met de sluiting.

Deze was het.

die heb ik ook gehad. vind ik een prachtig uurwerk, heel imposant. Heb al veel spijt gehad dat ik hem verkocht heb.