Seconde wijzer stopzetten?

Na reeds te hebben gezocht maar niet gevonden:

Ik heb een Spitfire van Poljot met een uurwerk 31681, als ik hem op tijd wil zetten blijft de secondewijzer doorgaan.
Hoe kan ik hem nu op de seconde gelijk zetten? Want ik wil bijhouden hoe nauwkeurig het uurwerk is.

Alvast bedankt voor de reacties!

Dit uurwerk heeft volgens mij geen ‘hacking’-functie… Gaat dus niet…

bart grand Schreef:

Na reeds te hebben gezocht maar niet gevonden:

Ik heb een Spitfire van Poljot met een uurwerk
31681, als ik hem op tijd wil zetten blijft de
secondewijzer doorgaan.
Hoe kan ik hem nu op de seconde gelijk zetten?
Want ik wil bijhouden hoe nauwkeurig het uurwerk
is.

Alvast bedankt voor de reacties!

Kijk hier eens.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,14076,14076#msg-14076

Ik bepaal de nauwkeurigheid gewoon door te noteren hoeveel 'ie voor of achter loopt bij het zo gelijk mogelijk zetten.

Zit trouwens een 31682 caliber in, hetzelfde als in m’n nieuwe Night Hunter. En die loopt voor zover ik kan zien behoorlijk nauwkeurig (ongeveer 15s achter in sinds woensdag)

Op de achterzijde staat echt 31681 op.
Is (schijnt) het zelfde

Tsja, dan moet ik ook maar eens kijken wat er op m’n Night Hunter staat. (Maar die ligt momenteel thuis)

Misschien dat het lukt als het horloge helemaal “afgelopen” is.
Ik heb een Miyota uurwerk dat je wel kunt “hacken” als het stilstaat.
Probeer het eens en laat het ons weten.

Nou dat met die bepaalde kracht terug draaien lukt niet erg (mss met een accutolletje erop…)
Ik wacht idd wel tot hij op/leeg/uit/afgelopen is, dan moet het idd wel lukken.

gr en bedankt
Bart

Accutolletje :S :S
je moet natuurlijk wel even het kroontje uittrekken, dan “draai” je de wijzers tegen de klok in (eigenlijk draai je niet, maar geef je net genoeg druk om de balans te doen stoppen); op het moment dat je meting ingaat laat je de kroon los en druk je 'm weer in.

Dat met dat aflopen/leeglopen snap ik dan weer niet helemaal, hoe laat je het uurwerk dan op de sekonde nauwkeurig weer beginnen??

Succes,

Paul K Schreef:

je moet natuurlijk wel even het kroontje
uittrekken, dan “draai” je de wijzers tegen de
klok in (eigenlijk draai je niet, maar geef je net
genoeg druk om de balans te doen stoppen); op het
moment dat je meting ingaat laat je de kroon los
en druk je 'm weer in.

werkt idd!!
Bedankt!!!

Was mij nog niet gelukt met m’n Aviator 24h, maar zal het toch eens proberen met de Night Hunter.

Grappig genoeg heb ik een Seiko die ik op deze manier een 10tal seconden achteruit kan laten lopen! Heh, da’s nog niet goed genoeg voor de Belgische markt :wink:

ja het verschilt, mn blue angels stopt direct, terwijl mn andere horloges ( citizen, swatch auotmatic en vostok) ook iets van 10 seconden terug lopen