Ik heb een piquenet morea alle wijzers werken maar de seconde wijzer staat stil is dit een bekend probleem
Loopt die wel als je de bovenste pusher indrukt ?
Nee dan loopt die ook niet
Is dit quartz of mechanisch? Aan de spacing van de subdials te zien denk ik quartz, misschien een motor kapot.
Quartz
Loopt de secondewijzer in het onderste rondje wel, of slechts 1 keer per 2 of 3 seconde?
Ja een Quartz verder doet alles het wel de seconde wijzer staat alleen stil push knippen zal zo kijken of die loopt ben nu even niet thuis
Misschien wel even proberen wat beter te formuleren want bovenstaande is onleesbaar.
Hoe lang heb je dit horloge al?
Voor de goede orde, is dat in jouw hoofd de lange centrale seconde of is dat in jouw hoofd de seconde van de subdial op zes?
Gegeven het feit dat dit een chronograaf is hoort de centrale secondewijzer stil te staan tot je de pusher in drukt, omdat dat de chronograaf-seconden zijn. De subdial op zes is de daadwerkelijke lopende seconde, die normaliter hoort te draaien tot je de kroon uit trekt.
Ga er, wat @Ruud ook al zegt, even rustig voor zitten en herhaal dat nog eens in leesbaar Nederlands.
Het is een Quartz .De push knoppen werken wel, moet de onderste altijd lopen dan ? Ik zal als ik thuis ben even kijken
Worst case, als het horloge normaal functioneert en 1 van de wijzers doet niets is daarvan waarschijnlijk het motortje kaputt.
De subdial op zes is je secondewijzer.
De centrale wijzer is de secondewijzer van de chronograaf die alleen dan loopt wanneer men de tijd begint te meten door de bovenste pusher van de chronograaf in te drukken. Normaliter stopt die wanneer je de bovenste pusher weer indrukt, en re-set hij zichzelf naar twaalf wanneer je vanuit stilstand de onderste pusher nog een keer indrukt.
Ik zie op de foto de grote op 3 staan?
Al eens eerder geopperd; bij haperen/raar doen van de chronograaf-functies bij een kwartshorloge, batterij vervangen = het eerste wat je moet doen. Daarna moeten wel de chrono-wijzertjes weer op 0 gezet worden. Gezien je eerdere betogen ben ik bang dat dit ook niet van een leien dakje zal gaan. Maar goed, kijk en check thuis eerst nog eens zorgvuldig.
Ja het gaat om de grote centrale seconden wijzer die op de foto op de 3 staat daar staat die vast die in de onderste subdail loopt wel
Meteen een veel voorkomende typo gefixt. Loopt die netjes met 1 seconde per tik, of per 2 seconden?
1 seconde per tik
Kan nog steeds dat je batterij op raakt, maar je horloge geen EOL-functie heeft. End Of (battery-)Life; dan gaat een kwartshorloge-secondenwijzer sprongen van eenmaal per 2, 3, of 4 seconden maken. Dan weet je als drager dat je nog enkele weken/maanden hebt om de batterij te (laten) vervangen.
Meteen titel aangepast, trekt wat meer techneuten aan wellicht.
Topper ben je