Secondewijzer hapert

Kort vraagje: De secondewijzer van mijn Jaguar hapert. Hij staat stil en verspringt dan ineens 5 seconden. Zie GIFje.
Wat denken jullie? Tijd voor een nieuwe batterij?
Horloge ligt sinds aankoop alleen maar in de doos, dus veel kan er niet mee gebeurd zijn.
20181023_151107

Ik denk batterij ja. Heb ik ook met mijn Quartz.

1 like

Ook in de doos verbruikt hij stroom :slight_smile:

1 like

Da’s waar. Heb hem pas sinds juni maar dan lag ie waarschijnlijk al een tijdje ergens in een magazijn te tikken.

1 like

Dat denk ik ook dan ja… Nouja een nieuwe batterij is 5 euro. Wel even opletten of het zelf vervangen / laten vervangen geen invloed heeft op de garantie

1 like

batterij

1 like

Dit is geen bug, maar een feature.
Door meerdere seconden per keer te verspringen, is voor de gebruiker een signaal dat de batterij bijna op is.

1 like

Ok thanks allemaal. Dacht het al maar kon het zo snel niet vinden. Ga er wel een nieuw batterijtje in doen.
Geloof dat Jaguar zelfs levenslang gratis batterijen verstrekt. Alleen heb ik hem in Tenerife bij een AD gekocht en is er hier in de buurt geen één. Geloof zelfs dat er in NL alleen maar webshops zijn en opsturen is duurder dan een batterijtje.

Dat is idd de EOL (End of Life) indicator. In Tilburg zit de importeur, daar zou je het horloge wel degelijk kunnen brengen.

1 like

Thanks @Ray070
Denk dat ik hem van de week even naar de juwelier breng. Kunnen ze hem gelijk op waterdichtheid controleren. Of de garantie daardoor eventueel vervalt is dan jammer.

Nieuw batterijtje erin en hij tikt weer. Kan die weer terug in de doos tot de volgende batterijwissel😀

1 like