Secondewijzer komt niet tot stilstand

Hallo allemaal,

Ik heb misschien een domme vraag, ik heb net een Breil Tw1358 gekocht, pracht horloge.
Maar ik wil hem op tijd zetten op de seconde maar als ik het pinnetje uittrek blijft het horloge lopen hij staat niet stil, klopt dit?
Normaal als je het pinnetje uittrekt moet ie toch stilstaan?

1 like

Sommige calibers stoppen wel, andere niet.
=edit=
Er zit een kwartscaliber in zie ik. Die zou wel moeten stoppen.
1e klik datum (hier stopt ie niet)
2e klik tijd (hier stop ie wel)

1 like

Klopt helemaal wat je zegt bij de tweede klik blijft hij dus nog steeds lopen

Speciaal tooltje voor😉
afbeelding

Volgens mij is het een automaat. Miyota 8215.

Dus niet, is hier ook een handleiding voor?

The Miyota 8215 is a non-hacking twenty-one jewel three-hand with date movement with a uni-directional winding system (left rotation) with an accuracy of -20 to +40 seconds per day, and a power reserve of over 40 hours. The diameter of the movement is 26 mm and the thickness is 5.67 mm. It beats at 21,600 BPH or 3 Hz (6 half-cycles per second).[2][3] The movement has a 49 degree lift angle.

Volgens de handleiding van de Miyota 8215 moet de secondenwijzer stoppen

Edwin, in deze Breil zit een Miyota 8215 uurwerk. Als je daarop gaat zoeken kan je lezen dat het een non-hacking movement is. Oftewel, de seconde wijzer blijft lopen.

1 like

Ik geloof je hoor… maar ik kom ook veel informatie tegen waarop staat dat het non-hacking is. Dat is wel vreemd toch?

Ik heb de manual vd 8215 van Miyota, maar als elders gezegd wordt non-hacking zal dat wel.
:slightly_smiling_face:

U sure?

AUTOMATIC

De review hier zegt ook non- hacking.
Niets aan de hand dus.

Ik zag ook kwarts staan bij juweliers die m verkopen.
Automatic is duidelijk geen kwarts…:joy:

Zegt ook wel iets over de ‘juweliers’. :joy:

Trendjuwelier.

2 likes

Vreemd inderdaad. Vrijwel iedere aanbieder heeft hem als quartz gespecificeerd staan

1 like

Mocht de 8215 erin zitten dan istie non-hacking.

Stoer horloge verder ! :slightly_smiling_face::+1:t2:

1 like

Website van Breil in het Italiaans vermeld ook het movement. Blijkbaar heeft Breil een stap omhoog gemaakt wat betreft movements en gaan ze verder dan alleen quartz.

1 like

:stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ik geloof dat er meerdere generaties van die uurwerken zijn. Dat heb ik ergens gelezen, ik geloof naar aanleiding van wat onderzoek naar LaCo, maar pin me er niet op vast.

Hoe dan ook lijkt het er bij de miyota website op dat hij wel handwinding doet, maar geen hacking.

1 like