Secondewijzer loopt raar

Hallo iedereen,

Een paar dagen geleden heb ik een nieuw horloge gekocht (Aeromeister 1880 AM6002 Mayday Chronograph (Zonder Datumfunctie)). Vandaag kreeg ik deze binnen via de post en nu valt mij op dat de secondewijzer soms een te grote stap neemt en daarna weer een klein stapje terug doet.
Hij loopt nu ongeveer 3 kwartier en het lijkt tot nu toe nog steeds goed te lopen maar ik zou graag willen weten waarom hij dit doet en of dit op te lossen is? In het gedeelte van 30 seconden van 55 seconden gebeurt dit het meeste, in dit deel is het vooral dat dit gebeurt en neemt de wijzer (bijna) nooit een goede stap.

Alvast bedankt.

1 like

Gewoon terug sturen is toch nieuw gekocht ?

Ja ik heb dit horloge inderdaar nieuw gekocht, maar het leek mij verstandig om dit eerst aan mensen te vragen met ervaring met horloges aangezien ik geen idee heb of dit hoort en/of zichzelf zou oplossen. :wink:

Zal niet vanzelf weg gaan nee en reparatie is aan een dergelijk horloge ook niet rendabel dus gewoon ruilen of geld terug vragen.

ik denk toch aan een lege batterij

( probeer eens wat er gebeurt wanneer je het horloge
met de 6 boven en de 12 onderaan houd )

wanneer het probleem tussen 30 en 55 seconden optreed denk ik namelijk aan zwaartekracht waarbij het wijzertje natuurlijk tegen de zwaartekracht inwerkt
en omgekeerd tussen 12 en de 6 geholpen wordt door de zwaartekracht…

en wat gebeurt er wanneer je hem plat op tafel legt ?

grt. Gerard

3 likes

We hebben een winnaar! Ik draai het horloge om en hij heeft inderdaad moeite om van onder naar boven te komen, dus dit zal dan inderdaad een lege batterij zijn. zodra ik het horloge plat op de tafel leg is het probleem gortendeels verholpen maar maakt hij soms nog steeds rare stappen. Nou ja, een mailtje naar de klantenservice dan maar, want ik krijg graag horloges met volle batterijen. Bedankt voor de hulp!

Hij komt toch niet bij W2D vandaan he ?
want daar heb ik wel vaker lege batterijen gehad

Is een Seiko Quartz en die hebben een batterij indicator.

Iets als blz 9 wellicht?!

Ja daar heb ik mijn horloge toevallig vandaan. Ze bieden zeker niet een gratis nieuwe batterij aan ben ik bang? En anders fiets ik wel even langs de juwelier, kost toch bijna niks.

Als bij een Quartz de batterij bijna leeg is springt de seconde wijzer toch meestal met 2sec

Nou … ik heb ooit een juwelier gekend die vroeg € 15,- voor een batterijwissel, dus heb ik het mezelf maar geleerd en wat horloge gereedschap gekocht,
zeker wanneer je veel quartz horloges hebt zoals ik
( 100 ofzo ) kun je ieder jaar bijna € 150,- naar zo’n juwelier brengen en dat kun je beter zelf opeten :innocent:

b.t.w. of W2D batterijtjes vergoed weet ik niet, ( denk het wel ) alleen best kans dat je weer een andere opgestuurd krijgt met een halflege batterij.

dus … aan jou de keus , maar ik zou er gewoon bij W2D altijd incalculeren dat je een batterijtje moet bijkopen.
En met 1 linker en 1 rechterhand ( heb je die ?? )
kun je dat eventueel zelf ook.

1 like

Even een update voor degenen die het interessant vinden: Ik ben langs de juwelier geweest en het horloge is kapot. De wijzer drukt tegen het glas of er is iets mis met het systeem zelf. Dat word dus terugsturen :frowning:

:disappointed:

Dat zal best opgelost worden, ( bij sommige merken duurt het daar vrij lang voor je weer wat hoort )
ga je een daar nog nieuwe Aeromeister nemen
of wil je je geld terug ?

Vervelend, je volgende klok dan toch maar bij de (die) juwelier kopen…

Ik ga er van uit dat ik gewoon pech had, dus ze gaan kijken of deze te repareren is en anders wil ik alsnog dezelfde weer.

Klinkt alsof de secondenwijzer te los op zijn asje zit.

Oei, das jammer. Hopelijk dat t goed komt.

Ik zou overigens niet te hard vd daken schreeuwen dat iemand er aan gezeten heeft. Sommige fabrikanten, leveranciers, etc. kunnen nog als stug zijn met garantie als derden er ‘aan heeft gezeten’.