secondewijzer montage

beste horlogeforum liefhebbers .

ik heb een tijdje geleden een leuke chronograaf op de kop getikt .

prachtig klokje , maar ik vind de grote secondewijzer een beetje iel .

volgens mij staat een rode veel mooier .

nu ben ik op zoek naar iemand die zoiets heeft en er ook op kan zetten voor mij .

tegen een vooraf afgesproken prijs .

wie o wie ??

mvg ck

Het bestaande exemplaar rood lakken/spuiten lijkt me het beste plan. Lakken kan zelfs zonder demontage… Is een 7734, ongetwijfeld?

1 like

beste peter

bedankt voor de tip .

enig idee wat voor verf of lak ik daar het beste voor kan gebruiken .

autolak o.i.d ??

Knip een klein vierkantje uit een A4tje (formaat iets groter als de plaat), knip deze in tot het midden en schuif hem dwars (de knip 90 graden op de wijzer) tussen de secondenwijzer en de uren/minuten wijzer.
Daarna lakken met een potje nieuwe Humbrol (modelbouwverf), ik zou kiezen voor mat of zijdemat (doe maar mat :slight_smile: ) Niet te dik, maar wel in 1 x dekkend.
Resultaat OK? = papiertje wegtrekken en laten drogen

Succes! :+1:

2 likes

Not for the faint-hearted… :slight_smile: …maar ongeveer zo zou ik het ook doen. :+1:

Klein risico is, dat door het toegenomen gewicht (!) van de eenmaal gelakte centrale secondentelwijzer, deze bij re-setten iets zou kunnen doordraaien op de as. Zal zo’n vaart niet lopen normaliter, maar ik zeg 't er maar even bij.

1 like

Die kans is te verwaarlozen, denk ik :slightly_smiling_face:
No worries,

untitled

(als je definitief de keuze hebt gemaakt het origineel te gaan modden)

bedankt voor het meedenken .

Een andere optie is een donorhorloge kopen met leuke secondenwijzer, wijzers omwisselen en het donorhorloge weer verkopen. (het liefst met vermelding dat niet alle onderdelen meer origineel zijn)

Als je het doet zou ik er een wijzer bijkopen om te lakken, en de originele wijzer bewaren.

Er van uitgaande dat het een 7733 is, hier een wijzer in NL, voor een tientje:

1 like