Enkele maanden geleden heb ik een Oris Divers Date aangeschaft. Inmiddels al behoorlijk wat problemen mee gehad en nu lijkt er weer iets aan het licht te komen. De secondewijzer lijk te verkleuren naar bruin. De uren en minutenwijzer daarentegen niet. Het horloge is ook absoluut nog niet met water in aanraking geweest (de binnenkant dan :)). Tot nu toe is het nog maar minimaal, maar toch. Wat denken jullie, weer opsturen naar Oris (zou al de 3e keer zijn)?
Als er zich roest vormt, duidt dat op vocht in de kast. Daar moet sowieso naar gekeken worden (door Oris). Uit jouw bewoordingen maak ik op dat het horloge wel met water in aanraking is geweest. Als je het aan de dealer net zo vertelt als hier, geven ze je niet zomaar het voordeel van de twijfel.
De verkleuring is o.a. te wijten aan het feit dat
het ontlatingproces te kort wordt uitgevoerd.
Er zijn meerdere factoren die een rol spelen
maar deze is wel de belangrijkste.
Wanneer de sec.wijzer een warmte en polijst behandeling
heeft gehad gaat het in een container gevuld met gas een
aantal dagen op een bepaalde temperatuur onder de grond.
De donkerblauwe kleur ligt tegen bruin aan.
Hoe korter dit proces hoe groter bestaat er de kans dat de
wijzer terugkleurt naar bruin, dit is een iets hardere ontlatingskleur.
Sommige vinden dit fantastisch, omdat dit moeilijker te
realiseren is dan blauw.
Het is geen beginnend roestvorming.
Ik heb even een snapshot gemaakt. En je ziet duidelijk dat de secondewijzer bruiner ziet dan de uur/minutenwijzer:
Oris geeft aan dat ik het horloge terug moet sturen, maar ik zie dat niet echt zitten. Dit wordt al de 4e keer in een half jaar na aankoop dat ik het horloge moet terugsturen voor reparatie. Heb om een nieuwe gevraagd, maar denk dat het toch terugsturen wordt
Heb je ook een hi-res macro? Ik zie het niet namelijk, maar dat kan ook goed aan mij of mijn beeldscherm liggen.
Als ik hem nieuw had gekocht en al 4 x ‘problemen’ had gehad was ik wel klaar met het betreffende exemplaar geloof ik.
Het verhaaltje van mij is alleen van toepassing op geblauwde wijzers.
Ik kan niet zien op de foto een bruine verkleuring,
achterkant van de sec.wijzer lijkt iets verschil te tonen.
Dit lijkt mij gewoon wat aanslag op de wijzer dit is eenvoudig
schoon te maken.
Of bedoel je de lume van de wijzer?
Kan daar ook geen verkleuring zien.
Mooi horloge, jammer dat het al een aantal keren terug naar Oris moest.
Als ik hem nieuw had gekocht en al 4 x 'problemen’
had gehad was ik wel klaar met het betreffende
exemplaar geloof ik.
Same here
Teunan87 Schreef:
Oris geeft aan dat ik het horloge terug moet
sturen, maar ik zie dat niet echt zitten. Dit
wordt al de 4e keer in een half jaar na aankoop
dat ik het horloge moet terugsturen voor
reparatie. Heb om een nieuwe gevraagd, maar denk
dat het toch terugsturen wordt
Bij alle andere producten die je koopt mag je toch na 2 of 3 defecten binnen de garantieperiode een nieuw product vragen? Als Oris dit niet wil, zou ik het geld terugvragen en zelf een nieuwe kopen.
Nu blijven ze aan een ‘problematisch’ klokje maar sleutelen en sleutelen. Lijkt me toch ook geen fijne gedachte…
Sec.wijzer lijkt het er koud van te krijgen, maar volgens mij
is dit een beetje aanslag dat door een ietwat hogere
vochtigheidsgraad, die zich in het horloge bevindt, wordt veroorzaakt.
Dat kan eigenlijk niet. Ik heb het horloge nog nooit aangehad bij zwemmen/douchen en heb er altijd goed op gelet dat de kroon goed aangedraaid is. Overigens was het glas niet helemaal schoon waardoor het lijkt alsof er ook vlekken op de andere wijzers zitten. De secondewijzer is duidelijk bruiner dan de andere twee wijzers…
Heb de foto ook maar naar Oris gestuurd, eens kijken wat die er van vinden Ik pleit voor een nieuwe…
Ik zie helemaal geen roest ligt dat nu aan mij?
Verder een prachtig horloge aleen jammer dat je zoveel pech hebt.
Accepteer nu geen lapmiddelen meer, maar vraag een ander exemplaar.
Het ziet er naar uit dat ik het horloge wederom moet opsturen, zodat deze wederom helemaal nagekeken wordt. Ik heb gepleit voor een nieuw horloge, maar hier wordt niet op ingegaan…
Het ziet er naar uit dat ik het horloge wederom
moet opsturen, zodat deze wederom helemaal
nagekeken wordt. Ik heb gepleit voor een nieuw
horloge, maar hier wordt niet op ingegaan…
Groet,
Teun
kweenie of t al opgelost is, maar kan je juwelier hierin niet bemiddelen?
Ik heb momenteel contact met de reparateur. Die zoekt uit of het horloge al daadwerkelijk een keer eerder gerepareerd is bij hun. Mocht dit het geval zijn dan wordt er actie ondernomen (nieuw horloge?). Zo niet, dan ga ik het weer via de juwelier proberen, maar deze lijkt momenteel op vakantie (heb een week geleden gemaild en nog geen reactie gehad).
Na 12 mailtjes met Oris en diverse documenten te hebben verstuurd (bonnen van reparaties e.d.) moet ik nu mijn horloge opsturen (dus niet via juwelier) naar Erik Nieuwendaal. Hier zal naar het horloge worden gekeken en vervolgens een passenda oplossing worden geboden.
Na 12 mailtjes met Oris en diverse documenten te
hebben verstuurd (bonnen van reparaties e.d.) moet
ik nu mijn horloge opsturen (dus niet via
juwelier) naar Erik Nieuwendaal. Hier zal naar het
horloge worden gekeken en vervolgens een passenda
oplossing worden geboden.
Ben benieuwd…
Groet,
Teun
:S
Is er bij de juwelier iets soms niet goed gedaan, waardoor het nu via iemand anders moet?
Ja ik vind het ook vreemd, want ik heb letterlijk aan Oris gevraagd of dat ik het horloge niet beter via de juwelier kan versturen. Daarop antwoorde Oris met klem dat ik het horloge naar Nieuwendaal moet opsturen.
Vandaag ga ik het horloge trouwens afgeven
Overigens heb ik wel echt pech de laatste tijd. Nu ook al een mechanisch plakhorloge wat na bijna 2 jaar plots niet goed meer functioneert.
Volgend jaar ga ik trouwen en wou ik mezelf een Tag Heuer 500m calibre5 kado doen, maar misschien koop ik toch maar een Quartz om niet nog meer ellende over me heen te roepen…