Tot mijn schrik heeft mijn horloge een lelijke val gemaakt afgelopen week. Nu is helaas de secondewijzer afgebroken. Eigenlijk ben ik een beetje opzoek naar advies van iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt. Of dat iemand wellicht een reperateur kent?
Ook weet ik niet of de wijzer nog bruikbaar is of dat er een vervanging moet komen?
Ik vraag hier om advies omdat mijn plaatselijke juwelier geen omega’s onderhoud en ik bang ben voor de misschien hoge kosten bij Omega zelf.
Hopelijk kan iemand mij adviseren bij wie ik terrecht kan voor een reparatie.
Groetjes Stijn!
Voor zover ik het van de foto kan opmaken lijkt hij er enkel afgevallen te zijn en lijkt uw tap niet afgebroken. Misschien een close up proberen van het midden. Werken de minuut en uurwijzer nog? Zo ja is er vanbinnen vermoedelijk niets stuk. Maar best eens laten openen ter controle
Sowieso het horloge niet laten draaien of er mee gaan klooien zolang die secondewijzer nog op de plaat ligt. Kroon uitdraaien/trekken en wachten tot de hulptroepen gearriveerd zijn.
Op het oog ziet het er vrij simpel uit, het zou zonde z zijn als je schade toebrengt door te kijken of het uurwerk nog draait. Dit doe je pas als je de secondewijzer er weer op hebt zitten.
Zo de status. Wij zijn nu 2 weken verder en had hem naar mijn juwelier gebracht. Hij heeft daar 1.5 week gelegen om daarna gebeld te worden dat ze de kast niet konden openmaken (volgens hun kan alleen Omega zelf dat). Heeft iemand toevallig een adres bij wie ik het wel zou kunnen laten doen? Want volgens mij is zo’n kast prima te openen
Stijn
Dan zou het een mono-bloc kast moeten zijn, maar daar ben ik niet zeker van. Mocht dat zo zijn dan kun je de kroon er uit trekken en met een case opener pomp het glas er uit blazen (super leuk om te doen trouwens).
Haha nou daar ga ik zelf maar niet aan beginnen. Maar zijn er horloge makers die dit wel kunnen doen? Ik probeer te vermeiden om hem naar Omega zelf te sturen
Ferrie is prima, of Jan Ubels in Bredevoort of Nico Rijsman uit Culemborg. Met alle 3 prima ervaring gehad. Met een juwelier beduidend minder goede ervaring opgedaan. Kras op deksel bij openen simpel schroef achterdeksel.