Secondewijzer vervangen

Ik lees net een post van Marnix , en zit er aan te denken om de secondewijzer te laten kleuren of vervangen door een bv rode wijzer, of misschien wel zelf gaan klussen ( openenmaken , secondewijzer eraf ander kleurtje geven en terug erop ) Is dit te doen ? en welke kleur zouden jullie doen , of helemaal niet doen ?? De gedachte over andere kleur secondewijzer is er al vaker geweest , en als ik iets in mn kop heb krijg ik t er niet snel meer uit. :wink:

een spuitbusje modelbouw verf doet wonderen… Rood is wel een lekker opvallend kleurtje… en niet zo opdringerig als signaaloranje…

geel is ook wel een blikvanger…
doe eens gek… maak em roze. :slight_smile:

Als je weet hoe dit horloge open kan en je het werkje kunt uitbouwen en je hebt er het gereedschap voor… Waarom niet? Ik zou de secondenwijzer rood maken. Past wel bij dit type horloge vind ik. Wel even overwegen of het niet de waarde van het horloge erg aantast.

Als je 't doet, naar mijn idee wel een matte spuitlak gebruiken. (modelbouw spuitbusje of als je er aan kunt komen een airbrush). Wel in het asgat van de wijzer een dummy asje plaatsen van de juiste maat. Anders komt er lak in het asgat en heb je de kans dat je 'm niet meer goed op zijn plek krijgt bij het terugplaatsen.

Als je het gaat (laat) doen, wel een prentje van het resultaat posten hoor!

als je geen matte lak kan vinden, kun je em altijd met een matte lak nabehandelen… met een airbrush is het helemaal makkelijk… watergedragen modelbouwverf is niet glimmender dan eiglans… helemaal goed…

Hallo SanderCertina,

Als je het uurwerk er zelf uit kan nemen, kun je de secondenwijzer kleuren.
Ik heb daar nr. 34 van Revell voor gebruikt.
Zet het horloge stil. Je kunt nu de secondenwijzer kleuren door een kleine
maat schroevendraaier (.5mm) in de verf te dopen en dit op de wijzer aan te
brengen.

Met vriendelijke groet,
Inca

Blauw zou mijn voorkeur hebben, zie ook de post van flieger63 over zijn Nomos: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1870752, zo’n kleur blauw bedoel ik, anders doen rood en oranje het ook goed. Benieuwd naar het resultaat!

die kleur blauw bereik je alleen maar met ā€œstokenā€ en dat is best een lastig proces… niet ingewikkeld… wel lastig…

als je de wijzer gaat kleuren… dan beter met een penseeltje doen… maar dan eerst de wijzerplaat, en de andere wijzers helemaal afdekken…

'k zou em er liever voorzichtig afwippen, en dan met een spuit(bus) doen… beter resultaat…

Wat het ook wordt, ik ben sowieso wel benieuwd naar het resultaat…

Rood lijkt me wel een mooie tint, aangezien het merk ook in een rood vlak afgebeeld wordt. Past er dan wel leuk bij in mijn optiek.
Hoewel geel natuurlijk lekker afsteekt en dat geeft weer een apart effect denk ik.
Mijn voorkeur gaat dus wel van een wat afstekende kleur uit omdat ik vind dat als je hem dan aanpast mag het ook wel opvallen.
Maar goed, dat is een persoonlijke mening…

Succes met je beslissing…

.

Kan je er vanaf de glas kant niet bijkomen ? er zit een bezelring die er zo te zien af moet kunnen , en zit het glas erin gelijmt of geperst ? kan hier niets over vinden . Iemand ervaring mee ?

Makkelijkste is deksel eraf, kroon eruit en dan valt het uurwerkje er zo uit.

Jeffreyh1984 Schreef:

Makkelijkste is deksel eraf, kroon eruit en dan
valt het uurwerkje er zo uit.

Zit ie niet nog vast met schroefjes en soort van flapjes die in de kast steken of een spacer ring?

Maar dan nog denk ik dat de achterkant de beste zijde is om het aan te pakken.

sanderCertina Schreef:

Ik lees net een post van Marnix , en zit er aan te
denken om de secondewijzer te laten kleuren of
vervangen door een bv rode wijzer, of misschien
wel zelf gaan klussen ( openenmaken ,
secondewijzer eraf ander kleurtje geven en terug
erop ) Is dit te doen ? en welke kleur zouden
jullie doen , of helemaal niet doen ?? De
gedachte over andere kleur secondewijzer is er al
vaker geweest , en als ik iets in mn kop heb krijg
ik t er niet snel meer uit. :wink:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HJI3WUC8-D.jpg

Ik hou van discreet en zou denken aan een zwarte secondewijzer en een wit tipje overhouden.