Secondewijzer zit los

Ik ben bezig met een klein projectje, een Seiko 6106. Tot nu toe ging het allemaal aardig. Tot ik dus de wijzers terug wilde plaatsen en er achter kwam dat de secondewijzer niet goed vast zit. Hij zit zo los dat hij er zelfs weer van af viel toen ik het klokjes in elkaar wilde zetten. Eigenlijk heb ik daar nog nooit een probleem mee gehad dat de secondewijzer niet meer goed vast ging. Nu is mijn vraag dus, hoe kan ik dit oplossen? Alvast bedankt voor de input!

Tja, dan moet dat asje van de secondewijzer weer wat “krapper” gemaakt worden. Heb ik zelf ook nog nooit gehad, maar waarschijnlijk krijg je wel een paar goede tips van de experts hier :slight_smile:

1 like

Je moet iets in de buus van de wijzer plaatsen en dan de buus met een tang klemmen. Die word een beetje kleiner, maar niet te veel en breek niet door wat in de buus zit.
Met een foto is het beter :slight_smile:

Normaal is het met een “équarissoir” gedaan. Hier was het een kleine seconde van een zakhorloge; ongeveer 1 cm groot.

8 likes

Ik zou eerst controleren of hij goed gemonteerd zit. Ik heb dit ook een paar keer gehad maar in alle gevallen zat je wijzer niet goed op de as geklikt.

Succes,

Coos

2 likes

Dank voor de tips. Ik heb de tip van @brunod opgevolgd en hem opnieuw geplaatst. Flink geschud en zit nog steeds muurvast. :smiley: Probleem lijkt opgelost zo

4 likes