Ik ben nieuw hier en misschien is deze vraag al eerder gesteld, maar erger jullie je ook aan het feit dat bij sommige horologes de secondewijzers niet exact op de secondenmarkering stopt?
Ik let er op bij de aanschaf van een nieuwe klok, en heb er zo al eens een van een verkoper gewijgerd, jammer maar ik heb een ander model gekozen.
Geen last van. Over het algemeen springt de secondenwijzer van een automaat niet. De enige quartz die ik heb is een Swatch en daar kan ik me er niet aan ergeren.
Ohh, ik ben gelukkig niet de enige die zich daar over “op loopt te winden” om maar eens een passende beeldspraak te gebruiken.Misschien is dit ook wel de reden dat ik secondewijzers die "tussenstops"maken ( help me eens met de juiste term) zo mooi vindt.
Neem me niet kwalijk dat ik me niet goed heb voorgesteld, ik ben nog maar een beginnertje op horloge gebied, Tot nu toe bezit ik een opgedoken Impact met Grevelingen ervaring, een Citizen gekocht in Duitsland tijdens een lang Weekend en een Skagen, deze heeft een hoog draagcomfort vanwege zijn laag gewicht en dunne kast.
Ik denk dat we dan spreken over een “springende secondewijzer”. Als in jumping second, springende sekunde of seconde morte. Dit is/was een moeilijke complicatie bij mechanische horloge’s. Met de komst van de quartz gestuurde stappenmotor, werd dit gemeengoed.
Ik denk dat we dan spreken over een “springende
secondewijzer”. Als in jumping second, springende
sekunde of seconde morte. Dit is/was een moeilijke
complicatie bij mechanische horloge’s. Met de
komst van de quartz gestuurde stappenmotor, werd
dit gemeengoed.
Dank je wel voor je antwoord, dit maakt het zoeken op internet een stuk gemakkelijker.