Beste mede forum leden,
Tijd terug via een veilingsite een nieuwe Sector 230 automatic aangeschaft.
Puur op de uitstraling van dit horloge aangeschaft.
Erg mooie kwaliteit en afwerking voor het geld.
Zijn er leden die dit merk beter kennen en hier ook ervaring mee hebben?
Sector is geen stunt merk. Jarenlang werd het gerespecteerd. Ze waren niet eens spotgoedkoop. Ik kon ze in ieder geval niet betalen van mijn krantenwijk. Je had wel veel waar voor je geld. De duikers en chrono’s zijn gewoon goed, ook nu nog. De fashion modellen blinken misschien minder uit in kwaliteit. Daar heb ik geen verstand van.
Ze gebruik(t)en prima uurwerken. Vroeger Eta quartz. De automaat is geen high-end, maar wel Miyota en zal het prima blijven doen zonder omkijken. Niet anders dan Microbrands die hier soms opgehemeld worden. Hier op het forum zijn er meerdere Sector horloges, vaak langdurig in eigendom. Ideale beaters, ook al zijn ze soms 20-30 jaar oud.
Sector heeft vandaag de dag één probleem: een te breed modelaanbod. Vind ik. In de huidige catalogus zitten een paar goede, fraaie horloges. En daarnaast, net als andere fabrikanten in hetzelfde prijssegment, op bekende ontwerpen gebaseerde horloges.
Mij werd altijd verteld dat Sector, voordat ze werden ingelijfd door de group waaronder Bulova valt, qua kwaliteit hebben ingeboet, dus dat je een Secor van vóór 2000 moet hebben. Een Sector verzamelaar heeft mij uitgelegd dat dat klinklare onzin is. Niet alle, maar sommige modellen bieden volgens hem nog steeds veel waar voor het geld.
Deze 230 lijkt me een prima alternatief voor heel veel andere duikers. Goed genoeg én Italiaans. Met Japanse techniek. In NL zul je niet snel een tweede zien. Dat vind ik een voordeel t.o.v. de alternatieven.