Sector > Mountain Master

Hallo!

Ik ben nieuw op dit forum en ben sinds kort eigenlijk een enthousiasme gaan vormen voor de verfijnde techniek van horloges. Vooral chronografen trekken mijn aandacht.

Ikzelf ben nu op zoek naar een horloge. Mijn budget ligt rond de €400,- In Milaan ben ik vaak het merk Sector tegengekomen. Dit merk heeft mooie modellen, echter ik kende het merk niet. Zodoende heb ik het laten liggen. Laatst ben ik hier in Nederland een juwelier binnengelopenwaar ze Sector horloges hadden. De verkoper vertelde mij dat de kwaliteit vergelijkbaar is met Tissot, Seiko enz. Ik heb toen de Mountain Master bekeken en dit kan hem uiteindelijk wel worden…

Mijn vraag is: Wat zijn jullie ervaringen met Sector? Wat vinden jullie van de Mountain Master?

http://www.timebooth.com/wordpress/2007/03/16/1206.html

Alvast bedankt!

Bobber

Hallo Bobber,

Welkom op dit forum. Ik heb geen ervaring met Sector. Ook niet met vergelijkbare horloges. Het zijn quartz horloges, daar is niets mis mee hoor. Ik weet dat er forumleden zijn die de Tissot T Touch hebben, dat is een vergelijkbaar horloge. Er is op z’n minst een forumlid (robbie409) die hem ook verkoopt, zie monsterwatches.nl

Groeten, Tom Vreeken.

Hoi Bobber,

Ik heb zelf ook een Sector maar die had ik 10 jaar geleden gekocht .
Toen had Sector een uitgebreid dealerschap in Nederland ook met reparatie en garantie werd je goed geholpen.
Bij mij werd een kapot glas gratis vervangen.
Ik heb nu de indruk dat dit allemaal slechter is geregeld ook wat betreft service.
Ook vind ik dat de Sector horloges vroeger van betere kwaliteit waren.
Het grootste deel werd immers volledig in Zwitserland gemaakt.
Je kon het merk toen zeker met Tissot vergelijken.
Of dat nu zo is waag ik te betwijfelen.
Ik zou nu geen Sector meer kopen maar dan eerder voor een Tissot gaan.
Mijn oude Sector :

Ik heb even gezocht naar de T-Touch. De meningen erover zijn verschillend. Het blijkt dat de waterresistentie niet bepaald super is, en dat er mankementen voorkomen. Op zich is het wel een mooier model dan de Sector. De Sector is in vergelijking met de Tissot iets te bling-bling. Zouden de T-Touch eigenaars hier hun mening kunnen geven?

Bedankt!

Wat wil je er mee gaan doen? Als het voornamelijk gaat om de functies, zou je ook nog naar een Suunto kunnen kijken. Dit merk heeft een goede naam op functioneel gebied.

De Observer ziet er vrij aardig uit vind ik, maar als het voornamelijk om het uiterlijk gaat zou ik persoonlijk voor iets anders gaan, met analoge klok :slight_smile:

Nog een plaatje van de verschillende Observers:

Ik heb met mijn eigen T-Touches nog nooit iets gehad. Ben er niet echt druk mee, gewoon om met wintersport en meer niet.
Ik ben er met één ook wezen zwemmen, en tijdens het snorkelen ongeveer 5 meter mee onder water geweest. Geen probleem. Heb er zelfs de watertemperatuur mee gemeten. dat ging ook.
Allemaal dingen die niet zouden moeten kunnen :slight_smile:

Misschien heb ik mazzel…

Ik heb een klant die voor zijn beroep fietstochten maakt overal ter wereld. Die heeft wel problemen met zijn T-Touch. Ik denk dat de trillingen van het stuur op den duur toch funest zijn voor het uurwerk.
En omdat hij altijd onderweg is, is even voor service langs een Tissot-dealer gaan lastig. Dat is wel K voor die man.

Je hebt natuurlijk ook de Citizen Pathfinders…

Allereerst welkom op dit forum Bobber!!:slight_smile:

Heb zelf enige tijd geleden een Sector aangeschaft en moet zeggen dat ik er tot nu toe
nog steeds veel plezier aan beleef.Er zijn verschillende modellen op de markt en op e-bay DE staan
verschillende aanbieders.Alvast veel succes gewenst met een eventuele aankoop!

groeten Dennis the Menace:)

Ok, het verhaal neemt een andere wending.

Ik ga voor een Seiko:

OF

http://www.seiko5.nl/snq043/2.jpg

Er zijn er vast wel die ervaring hebben met de Monster. Wie kent de Perpetual Calender? En welke zouden jullie kiezen?

De Seiko5, SNQ039, heeft een 6A32 uurwerk. Dus quarts. Mooie is dat hij rekening houdt met schrikkeljaren en je maar eens per 4 jaar de batterijen moet laten verwisselen.
Doordat het quarts is zal hij ook erg nauwkeurig zijn (zijn Seiko’s nu eenmaal).

Waterdichtheid is wel minder dan bij een monster.

Nieuwe aanwinst! Een monster met zwarte wijzerplaat en stalen band. De monster past uiteindelijk het beste bij mijn verwachtingen van een klokje.

Topservice van Robbie409! Gister besteld, vandaag in huis en pronken maar:)

Hallo Bobber,

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst en veel draag en kijk plezier.
Mogen wij ook meegenieten? Misschien een fotootje?

Groeten, Tom Vreeken.

Nou Bobber, met een Black Monster kun je natuurlijk nooit de plank misslaan! Zeker niet als je 'm van ‘onze eigen’ Robbie hebt! (tu)
Uiteraard willen we graag meegenieten: een fotooooooooo!!!

Gefeliciteerd!

Ik heb hem ook, ook bij Rob vandaan. Een horloge dat leeft aan je pols. Als je hem niet om hebt ga je hem missen, dus ik vergeet hem nooit 's ochtends :slight_smile:

Ik heb 2 sectors van 25 jaar oud en die zijn volgens mij inderdaad van een veel hogere kwaliteit dan de sector horloges die ze nu maken

Zou dat in die 8 jaar niet veranderd zijn?

1 like

Hi Chowmonkey,

Dat zou best kunnen. Ik moet wel zeggen dat ik beide horloges toen op schiphol tax free gekocht heb en ze waren beide 500 en 800 gulden. Ik heb ook begrepen dat Sector horloges toen met Zwitserse technoloie gemaakt werden. Later zag ik, bijv op catawiki dat de sector adv3000 een Miyota loopwerk heeft en dat is ok.
Nu worden Sector chronografen verkocht voor 150 euro en dan krab ik achter mijn oren

Daarvoor een 8 jaar oud topic openen. Krijg nu ook jeuk.

1 like

topic 8 jaar oud ok
Maar goede horloges worden veel ouder en blijven gespreksstof
Ook na jaren.
Ik denk dat dit een site is waar dit soort commentaren kunnen verschijnen omdat het liefhebbers zijn die hier zijn

1 like

ja klopt en jou post is ook echt een relevante toevoeging :neutral_face: