Sector > Mountain Master

Hallo!

Ik ben nieuw op dit forum en ben sinds kort eigenlijk een enthousiasme gaan vormen voor de verfijnde techniek van horloges. Vooral chronografen trekken mijn aandacht.

Ikzelf ben nu op zoek naar een horloge. Mijn budget ligt rond de €400,- In Milaan ben ik vaak het merk Sector tegengekomen. Dit merk heeft mooie modellen, echter ik kende het merk niet. Zodoende heb ik het laten liggen. Laatst ben ik hier in Nederland een juwelier binnengelopenwaar ze Sector horloges hadden. De verkoper vertelde mij dat de kwaliteit vergelijkbaar is met Tissot, Seiko enz. Ik heb toen de Mountain Master bekeken en dit kan hem uiteindelijk wel worden…

Mijn vraag is: Wat zijn jullie ervaringen met Sector? Wat vinden jullie van de Mountain Master?

http://www.timebooth.com/wordpress/2007/03/16/1206.html

Alvast bedankt!

Bobber

Hallo Bobber,

Welkom op dit forum. Ik heb geen ervaring met Sector. Ook niet met vergelijkbare horloges. Het zijn quartz horloges, daar is niets mis mee hoor. Ik weet dat er forumleden zijn die de Tissot T Touch hebben, dat is een vergelijkbaar horloge. Er is op z’n minst een forumlid (robbie409) die hem ook verkoopt, zie monsterwatches.nl

Groeten, Tom Vreeken.

Hoi Bobber,

Ik heb zelf ook een Sector maar die had ik 10 jaar geleden gekocht .
Toen had Sector een uitgebreid dealerschap in Nederland ook met reparatie en garantie werd je goed geholpen.
Bij mij werd een kapot glas gratis vervangen.
Ik heb nu de indruk dat dit allemaal slechter is geregeld ook wat betreft service.
Ook vind ik dat de Sector horloges vroeger van betere kwaliteit waren.
Het grootste deel werd immers volledig in Zwitserland gemaakt.
Je kon het merk toen zeker met Tissot vergelijken.
Of dat nu zo is waag ik te betwijfelen.
Ik zou nu geen Sector meer kopen maar dan eerder voor een Tissot gaan.
Mijn oude Sector :