Seculus, zwitsers merk

Hallo, heeft iemand ervaring met Seculus.Een swiss made, slechts één model automaat met een ETA 2824. Verdere modellen quartz, Ronda.
Mij lijken ze qualitatief niet slecht en de prijzen redelijk. Maar ik ben dan ook geen kenner. Iemand van jullie wel?

Foto’s, link, concrete vragen?

EDIT: gevonden: http://www.seculus.ch/

Als ik het zo zie gewoon een plakker.
Je kunt ook onder de naam FD bijv. horloges laten maken door bijv. Fricker.

De kwaliteit die je krijgt hangt sterk af van wat je wilt betalen; saffier, plexi of mineraalglas? Rvs, double, verchroomde kast etc. etc. etc.

Ik kan er dus concreet niets over zeggen.

In het algemeen: Als een merk maar 1 automaat heeft en dat is een ETA 2824 en verder Ronda-quartz, dan mikt men gewoonlijk niet op het hoge segment.

Op mij komt Seculus in elk geval over als een beetje een mode-merkje.

Het horlogemerk bestaat al sinds 1960 ,maar dat zegt natuurlijk niet alles maar ziet er goed uit maar ik ken de prijzen niet maar wel mooi gr Hans

Er zitten toch mooie modellen tussen met een eigen ontwerp. Ik zie dit niet als een plakker hoor. Is de Guess collection dan ook een plakker?

Seculus is zeker geen plakmerk! het heeft een eigen gezicht. Een eigen ontwerp studio en alle modellen zijn uitgevoerd met saffierglas. Zeker een goede prijs / kwaliteit verhouding. overigens kunnen smaken natuurlijk wel verschillen.

dreski Schreef:

Is

de Guess collection dan ook een plakker?

JA.

Bernard Schreef:

dreski Schreef:

Is

JA.

Nou dan verschillen we duidelijk van mening over de definitie van “Plakmerk”

dreski Schreef:

Bernard Schreef:

dreski Schreef:

Is

JA.

Nou dan verschillen we duidelijk van mening over
de definitie van “Plakmerk”

Volgens mij heb ik het over feiten en is er dus niet zo’n discussie over de definitie van “plakmerk”.

“With fiscal Spring 2007, Guess entered a new phase with their GC watch collection. The newest additions are in response to the growing demand for designer watches featuring eye-catching designs, and high-end prices. The new watches help to expand the popular GC collection, and help to separate it from the mid-price watches Guess has come to be known for. Moving away from the traditional steel material used to produce the majority of Guess? watches, the company along with Callanen International, the producer of Guess? watches have introduced gold, silver, and diamonds into the designs. The new products are all Swiss made, and boast a much higher pricer.”

Dus de producent van de horloges is Callanen International, onderdeel van Timex.
Timex maakt dus simpel gezegd de horloges voor Guess. Lijkt mij dat je dan over een plakmerk spreekt.

http://findarticles.com/p/articles/mi_m0EIN/is_2005_Sept_28/ai_n15636208/
http://www.callanenint.com/

Ruud H. Schreef:

Seculus is zeker geen plakmerk! het heeft een
eigen gezicht. Een eigen ontwerp studio en alle
modellen zijn uitgevoerd met saffierglas. Zeker
een goede prijs / kwaliteit verhouding. overigens
kunnen smaken natuurlijk wel verschillen.

Hoe kom je erbij dat ze een eigen ontwerpstudio hebben?
Ik zie daar geen bewijs voor.

Ook het hebben van saffierglas is geen punt dat van belang is voor het al dan niet plakmerk zijn van de horloges.

Als je goede prijs/kwaliteit wilt, dan kom je bij Seiko terecht. :wink:

Bernard Schreef:

dreski Schreef:

Bernard Schreef:

dreski Schreef:

Is

JA.

Nou dan verschillen we duidelijk van mening
over
de definitie van “Plakmerk”

Volgens mij heb ik het over feiten en is er dus
niet zo’n discussie over de definitie van
"plakmerk".

“With fiscal Spring 2007, Guess entered a new
phase with their GC watch collection. The newest
additions are in response to the growing demand
for designer watches featuring eye-catching
designs, and high-end prices. The new watches help
to expand the popular GC collection, and help to
separate it from the mid-price watches Guess has
come to be known for. Moving away from the
traditional steel material used to produce the
majority of Guess? watches, the company along with
Callanen International, the producer of Guess?
watches have introduced gold, silver, and diamonds
into the designs. The new products are all Swiss
made, and boast a much higher pricer.”

Dus de producent van de horloges is Callanen
International, onderdeel van Timex.
Timex maakt dus simpel gezegd de horloges voor
Guess. Lijkt mij dat je dan over een plakmerk
spreekt.

http://findarticles.com/p/articles/mi_m0EIN/is_200
5_Sept_28/ai_n15636208/
http://www.callanenint.com/

Wanneer je “bestaande” modellen voorziet van jouw merk is dat imo een plakmerk. Wanneer je er een eigen design aan geeft (of je dit nu uitbesteed of niet) vind ik de term plakmerk niet gerechtvaardigd. Ieder merk moet zijn logo ergens op plakken dus dan zouden alle merken plakmerken zijn. De term mode merk kan ik begrijpen.

dreski Schreef:

Wanneer je “bestaande” modellen voorziet van jouw
merk is dat imo een plakmerk. Wanneer je er een
eigen design aan geeft (of je dit nu uitbesteed of
niet) vind ik de term plakmerk niet
gerechtvaardigd. Ieder merk moet zijn logo ergens
op plakken dus dan zouden alle merken plakmerken
zijn. De term mode merk kan ik begrijpen.

Dan hebben we kennelijk toch een discussie over de definitie.
Een merk dat alles “made to order” laat maken door een fabrikant is feitelijk een handelshuis, in elk geval geen echte horlogefabrikant.

Op het moment dat je in elk geval nog iets zelf doet (bijv.: zelf de banden, casebacks enz. assembleert, zelf gaat inpakken in de dozen etc. en de uurwerken enz. aanlevert) dan ligt het iets genuanceerder. Maar alleen een ontwerp laten uitvoeren en naar de winkels laten transporteren, dat is plakken in mijn optiek.

Ik ga echt niet roepen dat een merk alles zelf moet doen, dat is niet praktisch en veelal kostenverhogend. Maar iets aan je “product” doen vind ik wel wenselijk.

Volgens mij heb je twee niveau’s van plakmerken.

Enerzijds de “fatsoenlijke” (mode-)handelshuizen, die idd niets tot zeer weinig zelf aan hun producten doen, maar daar niet geheimzinnig over doen en evenmin fake eeuwenoude merkhistorieken uit de mouw schudden of uit de lucht gegrepen “Aanbevolen verkoopprijzen” publiceren en dan met 90% korting online gaan braderen.

Anderzijds zijn er de “echte” plakmerken, die we allemaal kennen.

Wellicht moeten we een nieuwe term uitvinden voor de eerste categorie. Handelshuismerkhorloge bekt niet echt vlot.

Sorry, ik ben er effe uit geweest.
Het is zeker geen “plakmerk” zoals sommigen beweren.
Dit merk bestaat inderdaad sinds '60. Voor zover ik tot nu begrepen heb is het design toch minstens vanuit het merk aangestuurd. Ze hebben inderdaad safierglas en rvs.
De prijzen variëren tussen de 100 en 800 Euro. De automaat (in rvs uitvoering met rvs band, safierglas voor én achter, 10 atm) zou zo een kleine 500 euro kosten, winkelprijzen wel te verstaan.
Ze mikken bewust niet op het hogere segment, maar de prijs/kwaliteit verhouding lijkt wel ok te zijn.
Het jammere is dat ze op hun website niet de volledige collectie tonen, blijkbaar slechte ervaringen met namaak.Wat natuurlijk geen volledig beeld geeft van hun assortiment.

Grts

De brochure van het merk verteld mij dat. Ook is het zo dat de kasten en het glas vaak bol geslepen zijn. Dit gebeurt meestal niet bij een simpel merkje. Kijk, laten we eerlijk zijn, het is geen manufactuur, maar ach prijs/kwaliteit is toch echt wel leuk,