Al een heel tijd in de doos gelegen. Nieuw batterijtje er in en hij komt zo weer tot leven, maar je kunt hem niet meer instellen want de pushers blijven steken als je ze (moeizaam) indrukt.
Iemand een suggestie om ze weer gangbaar te maken?
Dit wordt veroorzaakt door vuil tussen pushers en kast en oude verharde O-ringen.
Om dit weer soepel te maken, kan je het uurwerk uit de kast halen en dan de pushers demonteren.
Die zitten meestal geborgd met een veertje.
PAS OP!! Die krengen schieten zo weg en vindt je (bijna)niet meer terug.
Daarna de kast en pushers reinigen, nieuwe O-ringen op de pushers en deze weer monteren met een beetje siliconen vet.
Dan moeten ze weer soepel gaan.
Bedankt voor het uitgebreide advies, Aad! Helaas zie ik me dat zelf niet uitvoeren…
Ik zal op zoek moeten naar iemand die dat voor me kan en wil doen.
Of zijn er nog andere mogelijkheden? ik dacht zelf bijv. om heel voorzichtig van buitenaf wat teflonspray rond de pushers te spuiten. Of help ik het klokje daar voorgoed mee naar de gallemiezen?
Je zou de veertjes op de module wat verder naar buiten kunnen buigen. Dat helpt vaak al genoeg.
Iets erin spuiten zou ik niet doen. Opdruk op dial kan er ook op gaan reageren.
Het zou ook zo kunnen zijn dat de module net niet goed geplaatst is zodat de knoppen blijven hangen. De knoppen eerst zo ver mogelijk naar buiten wippen zodat de veertjes er goed achter zitten voordat je de deksel erop draait/klikt