Seiko 0674 5009 scherm valt uit

Hallo horlogevrienden,

Ik ben in het bezit van een mooie Seiko 0674 5009. De seiko die James Bond droeg in de film “The spy who loved me”.

Nu werkt alleen het lampje niet. En het horloge is natuurlijk helemaal af (en meer waard) als alles werkt.
Is dit makkelijk te maken? Bijvoorbeeld een nieuw lampje erin draaien?:wink:
Of is dit iets waar de LCD’s om bekend staan dat dit nog wel eens ingewikkeld kan worden…
Alle info is meer dan welkom.
Alvast bedankt!
Groet,
Repko

1 like

Het is meer dat je het lampje moet vinden. Zit met twee schroefjes vast aan de zijkant van het circuit.
Plaatje van internet, gevonden via google:
bulb-bulbo-seiko-quarz-nos-cal-0634b-0674a

1 like

cool horloge… heb even voor je gegoogled maar kon effe niks vinden helaas. Hopelijk heeft iemand hier er ervaring mee.

1 like

Ik heb iets vergelijkbaars gehad met een Seiko M159. Ook deze heeft zo’n module met een lampje en twee contactjes. Na demontage, schoonmaken van de contactjes en opnieuw monteren deed hij het weer.

Wanneer dit niet werkt, even informeren bij timeparts.nl. Dan moet je wel het Seiko partnummer hebben. Voor mijn M159 hadden ze ook een reservelampje.

1 like

Thanx voor de tips!
Even kijken of ik het zelf aandurft of dat ik hem even wegbreng en het laat doen.
:+1:t3::+1:t3:

Ai… volgende probleempje doet zich voor.
Als ik het kroontje eruit trek om de datum en tijd te verstellen valt het schermpje uit.
De tijd blijft ook stil staan. Dit deed ie eerst niet.
Als ik het kroontje er weer indruk blijft het schermpje nog even leeg en plopt dan ineens weer aan.
Wat valt hieraan te doen?
Is het een kwestie van batterijtje eruit en alles even laten resetten? Of is dit niet zo makkelijk.

Alvast dank weer voor de reacties.

Ik weet er niet veel van maar zou hem wegbrengen als ik jou was

1 like

Ja, dat lijkt mij ook een goed idee!
Weet jij toevallig een adresje waar ik hem naartoe kan brengen?

Ik zelf eigenlijk niet. Maar iemand op dit forum weet vast wel een plek waar ze raad weten met digitale horloges.