Seiko 0903-7009 - SQ 4004 quartz

Tussen de vele handwinders en automaten heb ik maar een 3 quartz horloges. Een daarvan is de Seiko 0903-7009. Een vintage Seiko van rond 1980 schat ik. Het horloge heeft wat draagsporen en verdient een opknapbeurtje, want ik wil 'm graag gaan dragen.

Op internet komen ze nog geregeld voor en de prijzen wisselen nogal. Over het algemeen zijn ze voor een klein bedrag te krijgen (uitzonderingen zijn er altijd), omdat het gaat om een redelijk simpel horloge.

Helaas loopt het uurwerkje niet meer. Ik heb het geprobeerd met een nieuw batterijtje, maar er zat geen enkel leven in.
Ik ben een tijdje op zoek geweest naar een vervangend uurwerkje, maar geen kunnen vinden. Een enkele keer op Ebay wel wat gezien, maar gezien de kosten en het feit dat ik er niet zeker van was dat het uurwerkje zou werken, niet de gok genomen.

Ik vrees dat een nieuw uurwerkje niet meer te vinden is voor een redelijke prijs. Ik overweeg om het horloge toch maar te laten servicen, want ik vind het zonde om dit charmante klokje te laten liggen.

De foto’s zijn niet van mijzelf . Het horloge ziet er niet uit en zo mooi krijg ik het nu niet op de foto. Het betreft wel hetzelfde horloge(en uitvoering) en uurwerk.

Is ook te koop in een nos uitvoering, voor een scherpe prijs :scream:

1 like

Deze uurwerkjes zijn niet heel lastig te vinden. Volgens mij staat/stond er recentelijk nog een op MP. Goed zoeken :wink:

1 like

Bedankt voor de tip, maar uurwerk van het op MP aangeboden horloge moet nagekeken worden . Schiet ik dus niets mee op.

Mooi model :+1:
0903 uurwerken zijn heel erg veel geproduceerd, je vind er vast snel eentje.
De vraagprijs in die advertentie is trouwens werkelijk belachelijk, dat zal toch een tikfoutje zijn?

Geen idee. Als je de komma een plekje naar links opschuift is het nog veel geld.