Seiko 1000m WR? Het kan, met wat smokkelen

… je hebt er alleen 4 Seiko’s voor nodig:

  • Sumo: 200m WR
  • Shogun: 200m WR
  • Tuna SBBN017: 300m WR - hier met de bijna onvindbare ‘015’ stalen band! Bedankt Lucien!
  • Marinemaster: 300m WR

Menno

Supergaaf! :~

De Shogun zie je zelden. überhaubt nooit in het echt, maar ook op het forum zeldzaam (tu)

Leuk! (tu)

Mooie collectie, de 015 staat goed (tu)

Heavy Seiko stuff Menno (tu) Hoe bevalt die Tuna?

malus65 Schreef:

Heavy Seiko stuff Menno (tu) Hoe bevalt die Tuna?

Heavy metal, inderdaad. De Tuna bevalt me wel: ondanks het formaat, is het niet zo’n groot horloge (klinkt als een vreemde tegenstelling…) De ‘shroud’ maakt 'm groot, maar de kast zelf is zeker niet groter dan een gewone SKX007 - qua lengte zelfs iets korter, denk ik.

De vorige Tuna heb ik verkocht omdat ik er geen fijne band bij kon vinden. In die tijd had ik geen nato’s van Watchbarn, alleen heel grove Maratecs die nauwelijks achter de pinnen langs wilden, of heel zware stalen banden. De 015 band heeft 'n titanium ‘clasp’ en dadt maakt 'm toch wel lichter.

Menno

Vooral de MM en de Tuna… Prachtig!

Veekeren Schreef:

Vooral de MM en de Tuna… Prachtig!

Dit? (De onregelmatigheden langs de rand tussen de bezel en het glas van de MM is stof)

Gaaf hoor, maar ehhh 1000 mtr kan toch veel simpeler :smiley:

thieuster Schreef:

Veekeren Schreef:


Vooral de MM en de Tuna… Prachtig!

Dit? (De onregelmatigheden langs de rand tussen de
bezel en het glas van de MM is stof)

http://i727.photobucket.com/albums/ww273/thieuster
/91b6f1e1-2910-4083-916f-7dcfb1442f09_zpsfef5e98a.
jpg

Die toplijn van Seiko vind ik toch wel erg mooi moet ik zeggen(tu) Zo’n Tuna zou ik toch best eens willen proberen op een nato. Met mijn iele polsjes is dat waarschijnlijk geen gezicht, maar het trekt me op de één of andere manier steeds meer aan…:slight_smile:

LeenV Schreef:

Gaaf hoor, maar ehhh 1000 mtr kan toch veel
simpeler :smiley:
http://img.photobucket.com/albums/v227/LeenV/513ED
3E2-831F-4ABF-80FF-FA6D6209E90B-4823-0000029CD8E75
72B.jpg

Less is more: minder WR is meer horloges!

Menno

zo’n MM Automatic is toch wel een vreselijk mooi horloge hoor… gaat bij mij hopelijk ooit nog eens komen !

groet,

Klaas

thieuster Schreef:

LeenV Schreef:


Gaaf hoor, maar ehhh 1000 mtr kan toch veel
simpeler :smiley:

http://img.photobucket.com/albums/v227/LeenV/513ED

3E2-831F-4ABF-80FF-FA6D6209E90B-4823-0000029CD8E75

72B.jpg

Less is more: minder WR is meer horloges!

Menno

Hmm, deze uitleg van de Bauhaus gedachte is nieuw voor mij. Dat minder meer is en toch weer minder… :slight_smile:

Heerlijke foto!

Lekkere collectie hoor! Mijn favoriet is natuurlijk de Marinemaster :wink: De Shogun blijft ook een geweldig mooi horloge :slight_smile: Ik ben er vanaf de foto’s echter nog niet over uit of ik die Tuna op staal of op rubber wil zien.

Puringa Schreef:

Lekkere collectie hoor! Mijn favoriet is
natuurlijk de Marinemaster :wink: De Shogun blijft ook
een geweldig mooi horloge :slight_smile: Ik ben er vanaf de
foto’s echter nog niet over uit of ik die Tuna op
staal of op rubber wil zien.

Tuna op rubber of staal is meer een kwestie van dragen en voelen hoe het zit. Ik heb helemaal niets met rubber banden. Mede daarom heb ik voor staal gekozen. Een stevige nato kan ook. Leer vind ik niets aan een duikerT. Zelfs niet dat WR leer van Hirsch of Chronissimo.

En ja, jouw MM is natuurlijk geweldig (mocht je er ooit van af willen… ik heb er wel een paar horloges voor over om te ruilen!)

Menno

Vind de groene plaat en bezel geweldig(tu)
Waar of hoe vind ik die??

majary Schreef:

Vind de groene plaat en bezel geweldig(tu)
Waar of hoe vind ik die??

Groen???
Misschien even naar de kleureninstellingen van je computerscherm kijken :)?

LeenV Schreef:

majary Schreef:


Vind de groene plaat en bezel geweldig(tu)
Waar of hoe vind ik die??

Groen???
Misschien even naar de kleureninstellingen van je
computerscherm kijken :)?

Die zijn echt wel in orde, maar bij mij lijkt, die links boven
toch echt behoorlijk groen.

Da’s de marinemaster in de reflectie van mijn weelderige tuin (…:D…). Hij is gewoon zwart. De enige MM die apart is, is die van forumlid Puringa. Maar die heeft dan ook wel de allermooiste!

Menno