Seiko 24 jewels blue tone

Een vraag heb deze gekocht op Catawiki, en ik heb nu twijfels over echtheid? Kan iemand mij aub advies geven

1 like

Waarom twijfel je?

1 like

Ik heb hem gezocht op internet, maar ik kom hem maar 1 keer tegen op Amazone! wel duurder dan dat ik er voor betaalde. Maar voor de rest ziet ik nergens geen advertenties? Ik ben geen kenner, maar hoop wel een echte te kopen

Het is de SRPC51, of deze ook nagemaakt wordt durf ik niet te zeggen, maar ik zie zo direct ook geen alarmbellen op basis van bovenstaande foto’s.

Volgens mij is een simpele truc om de originele Seiko 4R36 te onderscheiden van een namaak op basis van de NH36 door de dag naar zaterdag en zondag te draaien. Bij de NH36 is zaterdag niet blauw of zondag niet rood geloof ik.

https://www.jomashop.com/seiko-series-5-watch-srpc51.html

1 like

SRPC51 idd. Wordt nagemaakt daar die op wish te koop is, maar zie zo niet meteen iets vreemds.

Ik zou niet meteen twijfelen. Verkoper al eens gegoogled?

Op de wish versie (namaak dus) staat geen 4R36A op de rotor. Maar dit zegt natuurlijk niet alles. Stelt misschien wel gerust.

!

2 likes

Op wish worden ook vaak fotos van echte gebruikt dus dat zegt niet altijd heel veel. Maar ik zie ook de band code op de endlink wat je bij fakes meestal niet ziet. Ik zie nog geen super grote red flags om te denken hij is fake maar ik ben geen kenner van deze modellen.

4 likes

Daarnaast nog een extra geruststelling. Seiko 5s zijn helemaal niet duur. Dus de kans dat een Feiko 5 een kwaliteitsgevoel geeft lijkt me zeer gering.

Post een foto zodra je hem hebt :wink:

2 likes

Dat vind ik juist het beangstigende wat hommage merken voor kwaliteit aanbieden voor een euro of 100 of minder. Dat is geen troep qua kwaliteit. Hoe dicht bij kunnen ze dan komen bij zo’n instap Seiko.

3 likes

Goede vraag koekoek. Als je naar San martin kijkt maken ze serieus bang for buck. Maar zou daar een markt voor zijn dan? Een nep seiko 5?

Higher end modellen snap ik. Die 1 op 1s willen mensen kopen (hoe gek dit voor ons ook klinkt). Tja… misschien puur voor mensen te bedonderen in de Aziatische markt?

Hoop voor TS dat ie echt is.

1 like

Ik heb een tijdje terug een video gezien waarbij ze een replica padi turtle langs een echte hebben gezet, daarna zover als mogelijk uit elkaar gehaald. Daarbij was over de originele NH36 rotor een klein schild geplaatst (geplakt) met de tekst 4R36 zoals van een echte.

2 likes

Ligt aan wat voor datumschijf erop zit danwel erop zet. Heeft verder weinig met het uurwerk zelf te maken.

1 like

Ja, als je hem mod wel, maar zij willen natuurlijk zo min mogelijk aanpassen. Zou mooi zijn als je het gros er zo al uit kunt pikken.
Overigens ging het bij de padi om een witte schijf en durf ik inderdaad niet te beweren dat je die truc als stelregel kunt gebruiken.
Wat je wel met zekerheid kunt zeggen is dat als je er eentje treft waarbij de zaterdag niet blauw is of zondag niet rood, dat het niet in de haak is.

3 likes

Wat mij opviel bij die neppers van wish, ze wegen helemaal niets.
Plus de slechte afwerking.

Thks voor de reacties

1 like

Is die ondertussen binnen?

Ja heb hem vanmiddag binnen gekregen. Heel blij mee. Ziet er mooi uit en met alle documentatie erbij! Nogmaals bedankt voor alle reacties !

3 likes