Seiko 5 6119-8090

Hallo,

Ik heb van mijn opa een oud Seiko 5 serie 6119-8090 horloge gekregen. Alleen zit er een oude rek-band op, en de originele 19mm band kan ik maar moeilijk bemachtigen. Ook is het glas stuk, en zou dit graag willen laten vervangen. Iemand die mij kan helpen met het vinden van een geschikte metalen band, en een passend glas?

Ik weet niet hoe ik een foto in het bericht plaats, dus als je dat weet tell me dan kan ik hem laten zien!!

Alvast bedankt!

Mijn beste,

Het advies aangaande een nieuw horlogeglas, moet ik je helaas schuldig blijven.
doch,
voor het plaatsen van foto’s, zie onderstaande link:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Rob van monsterwatches.nl kan je vast wel verder helpen met het glas en originele bandjes.
en horlogeglas.nl heeft hier al vele horlogeglazen keurig geplaatst.

Hierbij alsnog de foto’s van het horloge, let niet op de verschrikkelijke band!


Mooie. Begint het serienummer met 00? dan is ie uit begin 1970 :slight_smile: 01 is dan bijvoorbeeld uit januari 1970 waarbij de 1 voor de eerste maand staat. Op ebay zijn veel leuke bandjes te vinden.

Het serie nummer is 999963. Na wat research dacht ik dat die van 1968 is, maar heb er verder totaal geen verstand van!

Dan is ie dus van september 1969 :slight_smile: Kan wel kloppen, 1979 kan niet want de “waterproof” aanduiding is in de loop van 1970 vervangen voor “waterresistant”.

oke dan! Als jullie er veel van weten, vertel dan aub ook waar ik bandjes kan vinden:) want waar ik kijk, nergens metalen 19mm seiko banden!!

Poosje zoeken op ebay, 19mm Seiko. Alhoewel een heel leren bandje ook heel mooi kan zijn. Vintage stalen seiko bandjes zijn nogal zeldzaam.

MartijnV Schreef:

Poosje zoeken op ebay, 19mm Seiko. Alhoewel een
heel leren bandje ook heel mooi kan zijn. Vintage
stalen seiko bandjes zijn nogal zeldzaam.

Oke, ja klopt ik kan namelijk echt niks vinden. 19mm blijkt een niet veel voorkomende maat te zijn, en al helemaal niet is stalen seiko banden!
Enig idee wat ik met het glas kan doen?

Zojuist een mooie oude band op Ebay gekocht! Hopen dat die snel komt, ziet er goed uit:) ben benieuwd. Nu het glas nog.

Je hebt PB

johneel Schreef:

Je hebt PB

Ik heb een pb?

Dankjewel John, als je mij je emailadres kan sturen in een bericht, dan kunnen we het er even over hebben.

19mm stalen band van Seiko kan ik zo voor je bestellen. Zit namelijk ook op de huidige snx115 etc.