Seiko 5 Actus SS Ukiyo-E Ito Shinsui Dressing Room

Met ontzettend veel blijschap mag ik u melden dat na jaren opzoek te zijn naar een nagenoeg perfecte Seiko Actus Ukiyo-E, deze naar mij onderweg is.

De wijzerplaten zijn naar waarschijnlijkheid in 60-70 ontworpen en gebaseerd op kunst uit de Edo-periode. Mochten er mensen op het forum zijn die hier meer vanaf weten, dan ben ik heel benieuwd!

Niet alle wijzerplaten vind ik overigens mooi, maar deze is echt prachtig. Het betreft de Ito Shinsui - Dressing Room.

Ik heb hem nog niet binnen maar doe alvast een voorproefje. Zodra hij binnen is zal ik een paar mooie fotos schieten voor mijn horloge vrienden!

Ben benieuwd naar jullie reacties

32 likes

Bijzondere wijzerplaat. Mooi :star_struck:

1 like

Ben benieuwd naar de foto’s :+1:

2 likes

Prachtig, een hele bijzondere Seiko. En zo te zien voor een nette prijs kunnen scoren. Proficiat

1 like

Dank je wel en dat heb je goed gezien :wink: Op ebay staan ze voor veel duurder en dan hebben ze geen revisie gehad. Maar we gaan zien of het geen kat in de zak is

1 like

Heel mooi. Geniet ervan.

1 like

Alvast gefeliciteerd met deze bijzondere Seiko :+1:

1 like

Ik heb ze ook bij Yahoo Auction voorbij zien komen. Vond ze best interessant, maar dacht eigenlijk dat het een soort mods of redials waren. Ging dan om oude King Seiko modellen.
Maar leuk te zien dat het (ook) origineel zo is uitgevoerd. Maakt een Seiko net ff extra Japans :wink:

2 likes

Tof :ok_hand:

1 like

De reden waarom 90 % van alle Japanners nog steeds wereldvreemd zijn, en amper van hun eiland af (durven) komen :smirk:

Apart horloge, weer eens wat anders :ok_hand:t4: zullen weinig mensen zijn die dit dragen.

1 like

Mooi voor de liefhebber van Japanse kunst !!

1 like

Een mooie dial!
Veel plezier ermee straks! :pray:

1 like