Seiko 5 alternatieven 40+mm

Ik heb laatst voor het eerst mijzelf gewaagd aan de wat kleinere horloges, namelijk de Seiko SNKL43.

Helaas vond ik deze toch veel te klein en zoek nu meer naar een vergelijkbaar horloge rond de 40+mm. Echter heb ik deze nog niet kunnen vinden, de seiko 5 modellen van dit diameter vind ik maar niks, de wijzerplaten vind ik veel te druk, ik heb het liefst simpele uurmarkeringen en ook graag een date of day/date erop. Zou iemand een idee hebben passend in een budget van max ca. 200 euro?
P.S. Dit is mijn eerste post hier, ik hoor het graag als ik iets verkeerd doe.

4 likes

De meeste niet 5 automaten van Seiko zijn tegenwoordig groter en 40mm+. Modellen zoals de SRPA27K1 bijvoorbeeld die laatst op watch2day te vinden was.

Edit: ik zie nu pas dat je een day/date wil. Dan kan je deze overwegen, heel mooi model ook

3 likes

Alleen een date functie vind ik ook goed. De SRP529J1 is trouwens echt precies wat ik zoek, bedankt!

3 likes

Is wel even heel wat anders dan een vijfje in thermen van kwaliteit, saffier glas, solide band etc. Maar ook een heel andere prijsklasse. :wink:

Maar dat zijn wel dingen die vaak het extra geld waard zijn naar mijn mening. Zolang het de 200 euro grens niet al te veel overschrijdt is het goed.

1 like

Kijk eens naar Citizen, De NH8350 serie (rn NH8360, NH8370 enz).
Zelfde idee als de Seiko 5 serie, eenvoudig automatisch uurwerk, nette kast, fraaie wijzerplaat, zeer betaalbaar en met 40mm een maatje groter.

Volgens mij staat er ook nog een in het blauwe deel hier.

Edit, gevonden:

1 like

Oh wauw, dat is ook zeker een mooi horloge dat ik nog niet overwogen had. Het lijkt te voldoen aan mijn eisen, ik zal er eens naar kijken.

2 likes

Ik heb zelf de SRPA023 en SRPA025. Die zijn 42mm en dragen ook vrij groot. Stalen band, datum. Vooral de blauwe is mijn favoriet.

1 like

Alle mogelijke Seiko 5 s vind je hier.
Zoeken ook specifieke eigenschappen als kast grootte is heel handig met deze site

3 likes

SRPB05 is ook een mooie optie :+1:

Naast de mooie wijzerplaat ook nog saffier en mooie achterkant :slight_smile:

2 likes

Oh zo’n catalogus lijkt me inderdaad wel handig, bedankt!

Leuke site met ranglijst van populairste modellen waarbij het mij op valt dat ik de nr. 1 tot en met 5 zelf helemaal niks aan vind :slight_smile:

Welkom!

Misschien dat er van Orient ook iets voor je tussen zit?

Ik heb hier ook zeker naar gekeken, al is de bambino denk ik niks voor een dagelijks horloge. Maar ik zit er nog over te twijfelen.

1 like

Ik bedoelde ook meer t merk. Ze zullen vast vele modellen hebben.

1 like

Misschien …

De lokale juwelier bood alleen seiko automaten aan vanaf ca. 350+ euro, dat lag helaas buiten mijn budget. Toen ik vroeg naar de goedkopere seiko automaten van ca. 100 euro en mijn horloge liet zien zei hij dat deze niet bestonden en dat het nep zou moeten zijn, ook het horloge wat ik hem liet zien afkomstig van monsterwatches. Ook toen ik suggereerde dat het wellicht uit een oudere collectie kwam leek zijn mening hierover niet te veranderen en zou bovenstaande horloge (SNKL43) niet bestaan. Ik denk dat ik daar voortaan wegblijf en zoek mijn horloge wel elders. Dit forum is al vele malen behulpzamer geweest. Wel weet ik nu dat 42 mm voor mij de ideale maat is, toch nog iets positiefs.