Ik ben nog niet zo thuis in de Seiko nummers, maar heb hier een Seiko 5 automaat.
Vraag 1:
de dial vermeldt: automatic en onderaan 7009-891M
de achterplaat: 6309-8840 (serienr: 474571)
het automatische caliber is een 7009A
de kast weet ik niet maar heeft de stem op 4
de band is een Seiko Y042 SS
ik heb het idee dat de plaat niet origineel is (immers: caliber nummer klopt niet). Overigens best een aparte plaat. Nog geen 2e van kunnen vinden op internet.
Wat zou kunnen dat er eerst de zwarte plaat links op de foto in zat (nummer 7009-342R R). De plaat rechts is beschadigd en geen nummers herkenbaar. Heeft ook een ander seiko logo (de outline).
En de 6309 dan? bekend nummer van de duikershorloges. Dat is toch het caliber? Dan lijkt het wel of dit caliber niet in deze kast hoort. De grap is dat ik ook nog een losse 7009-8070 achterplaat heb (serienr 632197) met bijbehorend kast (stem op 4) waarin die zwarte dial past. Verschil met andere kast is dat daar een andere band op moet. Kast 1 heeft 19mm breed seiko band. Kast 2 een 10mm gat. Puzzel puzzel!
edit: ik heb een foto gevonden van dezelfde kast die ik dus ook nog heb: http://www.lelong.com.my/Auc/Archive/DetailStd.asp?When=2010-01&ProductID=52376601
En nu de grap: die wijzerplaat heb ik neit, maar die losse zilveren ring met zwarte indices met lumen puntjes heb ik dan weer wel. Echter lijkt die weer net te klein… vaagheid.
wat is de winnende combinatie?
Vraag 2:
De kroon en stem ontbreken helaas. Hij loopt mooi, want als ik de rotor rondjes laat draaien en een links/rechts beweging maak gaat hij lopen en blijft lopen.
Maar een kroon zou ook wel handig zijn 
Moet ik dan zo iets hebben? Vrij aan de prijs voor een stem + kroon:
Vraag 3:
zijn Seiko kasten altijd ongemerkt op de achterplaat na? Deze kast heeft geen nummers en ik heb ook nog wat losse plaatjes die ik kan matchen met paar losse kasten die ik heb. Maar geen idee of dat seiko kasten zijn.
Vraag 4:
hoe zit het met de nummers? serienummer weet ik.
Nummer op achterkant kast is xxxx-xxxx. Ik neem aan 1e caliber, 2e kastvorm/model?
Nummer op de dial is xxxx-xxxx. Ik neem aan 1e caliber, 2e model dial?