Seiko 5 Automatic; echt?

Dag allemaal,

Enkele dagen geleden ben ik online onderstaande Seiko 5 tegengekomen. Kan hem aanschaffen voor (wat ik denk) een gunstige prijs, maar ik heb geen flauw idee of hij echt is of niet.

Ik heb online lopen zoeken, maar ik kan geen Seiko vinden in deze kleurencombinatie. Daarnaast heb ik gekeken hoe je een echte van een neppe onderscheidt, maar daar wordt ik met deze foto’s niet veel wijzer van.

Zal wellicht ook niet superveel waard zijn, maar ik vind 'm leuk.

Seiko1

Seiko2

Alvast bedankt!

1 like

Nee, dit betreft een geknutseld exemplaar met niet originele wijzerplaat.

wijzerplaat is made in India

Alleen al de uitstekende kroon zou al een uitroepteken moeten zijn… Als de wijzerplaat het al niet was. Bombay special zou ik zeggen…

Ik kan het niet goed zien, maar vaak wordt de kast volledig gepolijst, origineel hoort op bepaalde vlakken een geslepen finish

Bedankt voor de reacties. Was er al bang voor. Voor een leek als ik lastig te zien… :wink:

1 like

Eerst ff googlen op type nummer: Seiko 7009-3131
Van de meest voorkomende mag je aannemen dat het de originele is.

Het wordt nog fraaier

De deksel hoort niet bij de kast

3 likes

Had ik inderdaad al gedaan, maar vond het al zo gek dat ik deze niet tegen kwam. Had toen al beter moeten weten, haha.

2 likes

Gezellig lid blijven @nick96 en regelmatig in het blauwe verkoop gedeelte rond neuzen. Dan kom je vast wel een keer een mooi betaalbaar vintage horloge tegen.

3 likes

Mumbai Special.

Als je hem leuk vindt en hij kost niet al te veel. Wat houdt je dan tegen?

1 like