Seiko 5 band

Hallo allemaal,
Ik heb vandaag een nieuw horloge gekocht maar ik heb toch liever een andere band, het modelnummer invullen op bepaalde horlogebandjes websites geeft geen banden die ik zoek.(alleen 10mm leren banden). De breedte die de band moet hebben om hem te bevestigen aan de kast is 10mm. Totale breedte is 24mm, oftewel 22mm zal beter zijn. Ik ben opzoek naar een vergelijkbaar model als de foto met de Seiko met de grijze dial, weet iemand waar ik dit kan vinden? Hiernaast is het ook belangrijk dat hij goed ingekort kan worden (15,5cm polsen🙈)
Ik heb hem geplaatst op vintage omdat ik verwacht dat hij dat ondertussen is.
Ik hoor het graag van jullie.

afbeelding

Edit, ik lees verkeerd.

Je zoekt een vervangende stalen band.
Monsterwatches bied (bood eerder) een ombouwservice aan naar een andere kast.
Geen idee wat hij met de kasten met 10mm banden doet, maar wellicht een optie om er een mail heen te sturen.

@Tmbrszs

Ik heb wel een complete kast met band welke een 2de leven verdient.

2 likes

Het is als het goed is 6309, er staat op de achterkant 6309-8340

Beetje moe van het weekend, zie voorgaande post die ik al 3x een edit heb gegeven :confounded:

Haha maakt niet uit, mijn voorkeur zou gaan naar een andere band. Misschien zal ik gaan tot ombouw van mijn kast. Is het oké als ik dan van me laat horen? In ieder geval bedankt voor de hulp!
@Tijdstip

1 like

Wat je (denk ik) zoekt is een Seiko bracelet met typenummer Z1357S. 10mm / 23mm. Genoeg over te vinden als je er in Google op zoekt, maar of niet leverbaar of tweedehands en erg prijzig.

afbeelding

Nu meen ik me te herinneren dat ik iets dergelijk in een bakje heb liggen (niet origineel Seiko). Ik ga later vandaag even kijken of dat zo is en of de maten kloppen.

2 likes

Bedankt!

Ik kom deze hier nu tegen, ook in Nederland. Voor een prima prijs lijkt me. Of is dit een ander model wat niet zou passen ?

Ik hoor graag ook nog van jou welke jij had liggen😃

Die gaat passen en de prijs is héél netjes. Vanuit Australië zie ik.

Ik ben net weer thuis. Even omkleden en straks even kijken.

Inderdaad had ik nog iets liggen wat er op leek, maar 11.88mm in plaats van 10mm. Op z’n breedst met 23mm perfect voor een Seiko 5.

Gaat dus helaas niks worden, vrees ik.

In ieder geval super bedankt voor de hulp! Ik ga de eerder doorgestuurde maar bestellen😃

Grappig - ik vind dan weer die open band die er op zit leuk. Om te zien, waarschijnlijk niet om te dragen :yum:

1 like

Hij is ook wel leuk, alleen de middelste links zitten niet netjes aangesloten op de kast en op zijn kortst zit hij niet perfect (nogsteeds te groot).

Vooral leuk omdat het is wat anders is.

1 like

Gaaf model!

1 like

Wellicht heeft Speedtimerkollektion nog iets liggen?

https://speedtimerkollektion.com/shop/advanced_search_result.php?keywords=Z1357&search_in_description=1&osCsid=nuu3n4r7qo727dor5p9ffodav2&x=0&y=0

Volgens mij zelfs een hele boel… :+1:

Ja klopt, de band die ik nu gekocht heb op eBay komt ook van speedtimerkollektion.

1 like

Ik had te snel gelezen, even gemist dat je al besteld had haha.

1 like

Wow dat was snel, er stond dat hij tussen woensdag en vrijdag zal binnenkomen. Bedankt voor alle hulp! Omdat we van foto’s houden, bij deze😃

1 like