Iets dat ik mij af vroeg maar niet direct info over vind.
De doorzichtige caseback van een Seiko 5 lijkt dikker dan strikt noodzakelijk is voor het vrijlopen van de rotor. Zijn er casebacks te krijgen die het horloge in zijn totaal platter maken? Hoeft niet doorzichtig te zijn, gewoon staal is prima.
Volgens mij hebben de meeste Seiko casebacks van gelijke binnenwerken hetzelfde formaat. Dus als je een 5je hebt met een 7s26 dan zou een stalen caseback van een andere 7s26 passen.
Vraag het eens aan Rob (Seiko-goeroe) van Monsterwatches.
Hoi Sparks, dat heb ik inderdaad reeds gedaan en ook al antwoord gekregen!
Rob stuurt een caseback op van een ouder model. Hij bevestigde dat vroeger de stalen casebacks platter waren.
Wat een topper die Rob van Monsterwatches.nl !
Ik heb vandaag de caseback van Rob ontvangen en afgezien van dat die perfect past scheelt het toch zeker een millimeter aan dikte / diepte. Ik vind dat toch mooier staan, ik ben niet zo van de grote / dikke knollen. Eigenlijk raar dat Seiko de casebacks niet los verkoopt of het een optie maakt. De zichtbodem is best leuk maar laten we wel wezen, de 7s26 is nou niet een caliber dat gezien MOET worden, het heeft weinig eye candy te bieden.
Hoe dan ook, ik ben Rob zeer erkentelijk, geweldige service.
Glas in de zichtbodem is 1.1 mm, staal van een deksel is speen stuk minder dik. Scheelt snel een hoop!
Veel plezier met je nieuwe caseback, als het goed is is het schroefdraad ook even hoog zodat de uurwerkhouder op zijn plek gehouden wordt.
Klopt ja… de meeste casebacks worden geperst… daardoor kun je met 0.3 mm materiaal uit… als je een display Caseback wilt maken… dan zit je snel met minimaal 0.25mm achter het glas om het glas op zijn plek te houden… plus de dikte van het glas… kost een hoop moeite om een dunne display Caseback te maken… onmogelijk is echter niets… 
Inderdaad, de schroefdraad is dezelfde hoogte.
Uiteraard heb ik ook de o-ring overgezet die ook prima past.
Ik was mij er overigens niet eerder van bewust dat je de bewuste Rob bent 
Wat een geneuzel om een millimeter.
Ik was vroeger ook zo trouwens. Ben blij dat ik van al die dwangmatige neuroses op zoek naar het perfecte horloge af ben.
Ik was al lid voor ik met Monsterwatches aan de slag ging, en kan mijn forumnaam niet aanpassen. Wil geen nieuw account aanmaken, dat gaat me weer te ver