Seiko 5 - echt of niet?

Ik denk, of nee eigenlijk niet ik weet het wel zeker, dat marktplaats dit soort lieden semi bewust het hand boven het hoofd houdt om hun business model niet in gevaar te brengen. Als ze dit soort mensen gaan bannen of straffen dan houden ze niet veel klandizie meer over. Daarna zijn ze natuurlijk bang voor schadeclaims van mensen die claimen wel een echte horloge aan te bieden… Kunnen we marktplaats zelf niet een keer betichten van oplichting? Of in ieder geval medepleging van een strafbaar feit?

Bij heel veel horloges staat gewoon vermeld dat het een replica is. Hoe moeilijk is lezen dan voor de marktplaats mensen? Ze kunnen toch gewoon een algoritme aanzetten waarbij ze bij het woord replica worden geattendeerd?

1 like

Seiko 5 zonder datum, ja doei :wave:t2:

Da’s nou net een van de 5 kenmerken van de Seiko 5 :weary:

1 like

Denk dat ze te snel zijn voor de beperkte moderatie. En weinig meldingen en nog eens weinig expertise. Ik doe mijn best om iedere keer dat ik op Marktplaats kom even 5 minuten neppers te melden als verboden product.
Hoewel ik soms eerst de verkoper contact als ik niet zeker weet of die weet dat het nep is.

AUTOMARIC geeft het wel een beetje weg he. Of je moet uit de Balkan komen misschien.

Misschien kunnen ze dan omgekeerde bewijslast vragen. Dat als er melding wordt gemaakt de verkoper moet aantonen dat I echt is.

Beetje rek op de endlink :see_no_evil:

hahah :joy::joy: