Seiko 5 - echt of niet?

Beste Forummers,

Op MP kom ik bijgaand model tegen. Ik twijfel over de echtheid maar kan zelf niet een goede inschatting maken. Wie heeft een goed oog en verstand? Laat me weten wat je denkt.

1 like

Nep. Deze verkoper biedt steeds deze modellen aan. Allemaal nep.

8 likes

Waaraan zie jij dat?

:scream: Wat een slechte nepper

1 like

Aan alles… :see_no_evil:

1 like

Is een een prijs voor het topic met de snelste reply?

Ik twijfelde al, blijkbaar niet zonder reden!

Wat zijn de signalen?

Aan het horloge :full_moon_with_face::full_moon_with_face:

Ook het doosje trouwens. Horloges in deze doosjes zijn nep. Je ziet al dat de wijzerplaat niet echt klopt. En dan de caseback met het laser etched Seiko.

Het is geen Seiko, maar een Se iko :rofl:.

1 like

Hoort zo’n mooi vierkant seiko doosje bij dacht ik. Dus dat klopt al niet, en hoe die band aansluit op de kast…

Dat lettertype klopt ook vaak niet bij de nepperts. Dat is de eerste give away.

Een beetje samengedrukte letters (origineel)

VS Mombai special lettels :grin:

3 likes

Ik zag het inderdaad ook al aan de eerste foto van de caseback; 100% nep

Nep Seiko 5-jes…Het moet niét gekker worden!!! :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Tientje , made in India

Voor een tientje is dit een perfect oefenhorloge :wink:

Het lijkt zelfs of er automaric ipv automatic op de dial staat.

6 likes

Mijn inziens staan de letters Seiko ook nooit op een rechte lijn maar op een kromme geschreven.

Droef.

Eerder Psycho!!!

1 like

Ik vind het ook bizar dat marktplaats dit soort praktijken gewoon toelaat. Dit soort mensen moet je toch gewoon bannen? Je wil niet weten hoeveel nep horloges en andere meuk aangeboden wordt…

Maak daar maar China van. Dit is geen Mumbai special franken watch meer. Dit is een volledige replica.

Ik heb het er wel eens met iemand van de klantenservice van MP over gehad. Maar het rare is dat als zij niet zien of hij nep is ze hem niet weg halen als hij gerapporteerd wordt. En dat zien ze vaak niet omdat zij geen kenners zijn. Kortom er wordt niks aan gedaan.

1 like