Seiko 5 Gent. Palletje voor tijd veranderen er uitgevallen, hoe is dat te maken?

Hallo,
Ik heb een tijdje terug een seiko 5 Gent gekocht, echter is het palletje waarmee je de tijd, datum etc. mee kan veranderen er uitgevallen.

Hoe kan ik dat weer repareren?

Mvg Emiel

Je bedoelt de kroon?
Als je het horloge nieuw hebt aangeschaft zou ik er mee terug gaan.
Anders langs een horlogemaker?

Ja de kroon bedoel ik, ben niet zo bekend met horloge termen haha excuses.
Het is een seiko 5 uit de jaren 70/80, dus ik kan er niet mee terug met de bon.
Maar ik zal eens bij een horlogemaker langs gaan.

Update, ik heb de kroon er weer in gekregen, echter ik kan hem alleen achteruit draaien. Hoe is dit te verhelpen?

Alles is te repareren, maar of dat het ook uiteindelijk waard is. Een Seiko 5je is voor een klein bedrag te koop. Als de kroon met stem eruit valt, dan zal er inwendig iets niet goed zitten of afgebroken zijn. De kosten van zo’n reparatie ligt vaak boven de waarde van dit horloge.

Op internet/YouTube zijn zat filmpjes te vinden over het de- en monteren van Seiko uurwerkjes. Als je heel handig bent is dit te doen. Misschien eerst eenvoudig beginnen met een simpele handwinder en deze bewaren voor later, als je wat meer geoefend bent.

Als je van plan bent om te gaan schroeven aan oude uurwerkjes, hou dan de berichten over beginners workshops in de gaten. Dat is een uitstekende start weet ik uit ervaring.

1 like