Seiko 5 glas vervangen

Ik heb zelf al wel een aantal glaasjes vervangen van horloges maar nu ben ik er 1 tegen gekomen die ik nog niet eerder heb gehad.
Het is van een oude seiko 5

Ik heb ondertussen het oude glas eruit maar kwam tot de ontdekking dat het iets anders is als ik gewend ben.
Als ik het goed heb houdt de bezel het glas op zijn plek. Als dat zo is moet de bezel eraf.
Maar hoe?
Zoals op de foto te zien is zit er een kleine inkeping aan de onderkant van de bezel. Daar ben ik al mee bezig geweest alleen komt daar geen beweging in.
Iemand hier die hier ervaring mee heeft?
Dan hoor ik het graag.
Gr Simon

Heb je een goed kastmes?

Ja dat dacht ik. Alleen die komt er niet goed tussen.

Misschien vast gelijmd geweest? :grimacing: Ik zou het ook niet weten, soms gaan ze er vrij lastig af en moet je wat blijven proberen.

Dat was vuil🤢.
Hij heeft ondertussen al ff in de ultrasoon gelegen.
Ik heb ondertussen het mes al wat dunner geslepen om er beter tussen te komen.
Ga ik het nog wel ff proberen.
In ieder geval bedankt voor de reactie👍

1 like

Zit er aan de andere kant ook een inkeping. Mogelijk van twee kanten tegelijk opwippen. Bij een ronde bezel heb je een speciale tool die van 4 kanten onder de bezel steekt. Ik denk als je van een kant druk zet het niet makkelijk zal gaan. Hoop dat je er iets mee kan. :wink:

1 like

Nee alleen aan 1 kant.
Doordat de kast over de breedte rond afloopt en richting de lugs ook afloopt krijg je er bijna geen grip op.
Die tool had ik ook gezien maar doordat het afloopt zal dat ook niet lukken😔

Je hebt het glas er vanaf de binnenkant uitgedrukt? Dan houdt de bezel het glas niet vast. Het glas zal wel in de bezel geklemd zitten. Heb je een foto van het oude glaasje? Ik denk dat het een glaasje met een spanring is, die je er in moet persen.

Nee ik dacht dat het glas(mineraal) er gewoon uitgeperst kon worden maar dat kon dus niet.
Glas is hierbij gesneuveld🤬
Normaal heb je de glas pakking tussen het glas en de kast maar in dit geval komt de pakking alleen aan de onderkant van het glas en wordt zoals ik het bekijken kan dan door de bezel op de plek gedrukt.

1 like