Seiko 5 hulp gevraagd

Ik hoop dat er wat Seiko kenners mij wat wijzer kunnen maken.
Er is zoveel keus dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Als kado aan een vriend wil ik een seiko 5 kopen , en dan gelijk ook maar 1 voor mezelf :wink:
Een aanbieding gevonden van het type : SNKE87J1 , SNKE81J1 , en nog veel meer types
Prijzen liggen rond de 70 a 80 euro.
Zijn dit echt koopjes? , of moet ik mijn huiswerk wat beter doen?

€70/80 euro nieuw is niet duur. Je zou op de website van monsterwatches kunnen kijken. Daar worden Seiko horloges meestal verkocht voor een lage prijs vergeleken andere webshops/juweliers.

Kijk eens op de site van Rob (monsterwatches).

:thinking: , ik ga maar eens richting monsterwatches :thumbsup:

Je was me voor, kennelijk tik jij sneller…

1 like

Sorry :laughing:

1 like

Geen probleem, het gaat er om dat de TS geholpen is

1 like

Ik ben zeker geholpen , dankuwel!

Nu vraag ik me af, of de aanduiding : mineral crystal daadwerkelijk betekend dat er een saffier glas op zit.
Misschien voor de duidelijkheid, dit is de betreffende site : creationwatches.com

Naar mijn inziens is monsterwatches echt de goedkoopste :slight_smile:

Standard zit “gehard” glas in de meeste Seiko horloges, Seiko noemt het Hardlex. Met een hardheidsmeter kan ik geen verschil zien tussen gewoon mineraal glas en hardlex, qua hardheid.
Ik zet er saffier in, dat is krasvast. Gebold saffier van ook, dat is door de vorm een stuk sterker dan vlak saffier,

Duidelijke uitleg :thumbsup:
Het seiko horloge bos is nu een oerwoud geworden :astonished: , wat zijn er veel mooie Seiko’s

Zijn er goede suggesties? , ik ben echt een beetje de kluts kwijt.
Prijs mag tot 250 euro , niet groter dan 41mm

Beste aankoop is volgens vele de Seiko SKX007. Dat is in mijn ogen het beste horloge qua prijs/kwaliteit. Rob van Monsterwachtes krijgt binnenkort weer heel veel binnen.

Als tip zou ik even reviews bekijken op bv YouTube.

1 like

@Ronald € 250 voor de twee horloges samen? Of per stuk? In dit laatste geval zeker even naar de SKX007 kijken, inderdaad. Niet voor niets een van de meest geliefde duikers onder liefhebbers. Lees hier waarom.


Productie is door Seiko inmiddels teruggeschroefd. Dus als je nog een nieuwe wil, niet al te lang meer wachten!:slight_smile:

1 like

Eigenlijk 250 euro totaal voor 2 horloges… maar ik ga dat toch maar even bijstellen denk ik :sweat_smile:

Een SKX007 met solid oyster band 20mm , saffier glaasje , single domed. Doe mij diema.
Dan een leuke 5 als kado erbij.

Heren bedankt! :thumbsup:

1 like

Een email naar monsterwatches is weggevlogen (E-meeuw)

Ik hoop spoedig wat fotos te kunnen posten van de nieuwe aanwinsten.

Mijn vriendin krijgt gelijk een SYMG42 erbij , ze keek mee over mijn schouder… zucht :sweat_smile: