Ik was net op een Brits forum, en las dat een seiko 5 tot ongeveer 15 seconden per dag kan achterlopen dat zijn bijna 2 minuten per week.
Klopt dit en waar kun je dit beter laten afstellen?
Ik was net op een Brits forum, en las dat een seiko 5 tot ongeveer 15 seconden per dag kan achterlopen dat zijn bijna 2 minuten per week.
Klopt dit en waar kun je dit beter laten afstellen?
Heb jij een Seiko 5 dan?
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Wat maakt jou dat nou uit, je vind ze toch niet echt Seiko.
Mijn god… Hebben ze een blik met $&@#%^* geopend ofzo…?! Ik lees de afgelopen week dingen die mn irritatieniveau behoorlijk beginnen benaderen, zoniet overstijgen…
Ik zal mn commentaar verder voor me houden…
Voor de normale mensen, en misschien wel liefhebber cq bezitters van een seiko 5, goed weekend verder!
Groeten,
Bas.
Ieder automatisch horloge kan een afwijking vertonen. Hij kan voor of achter lopen. Ook moet zo een uurwerk vaak “inlopen” en wordt de afwijking kleiner. Dit is dus iets voor alle automaten en niet alleen voor Seiko5 horloges.
Die 5’jes worden in de fabriek gezet op een positive afwijking, maar die is vrij groot. Geef ze wel de tijd om in te lopen. Als je het dan nog te veel vind kun je hem nog wel laten afregelen. Iedere horlogemaker kan dat. Verwacht natuurlijk niet de nauwkeurigheid van een 500 euro horloge.
probleem bij vijfjes is dat het zo “random” is, je kan mazzel hebben of pech.
Op thewatchsite las ik eens het volgende:
The fact that there’s no apparent rhyme or reason to the “5” line (can it even be called a line?) is the largest strike against them. It’s so random and haphazard… from the cheapest most forgettable models, all the way up to the JDM speedtimers.
There doesn’t even seem to be much of a correlation to quality either. One of my good friends bought a sub-$50 “5” off of Amazon for a huge discount, and it’s 7S26 movement keeps unreal time, like in the seconds a month range. I stuck it on the timegrapher and it was cranking out flat lines, flat, with very high amplitude.
Ik heb er diversen en geen een heb zo’n afwijking dus …trek uw conclusie.
Mijn god… Hebben ze een blik met $&@#%^*
geopend ofzo…?! Ik lees de afgelopen week
dingen die mn irritatieniveau behoorlijk beginnen
benaderen, zoniet overstijgen…Ik zal mn commentaar verder voor me houden…
Voor de normale mensen, en misschien wel
liefhebber cq bezitters van een seiko 5, goed
weekend verder!Groeten,
Bas.
Misschien moet je dit topic even lezen. Dan begrijp je de reakties misschien beter. http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,400792
Dat gedeelte snapte ik al Dreski… Lees t gedeelte Salesmaand eens… Mede daaruit vloeide deze reactie… Maar bedankt voor je oplettendheid ;-).
Gr,
Bas
Hallo, ik heb er zelf ooit ook eentje gehad en die liep ook een aantal minuten per week achter. Het zijn nou eenmaal geen zwitsers:D
Als je een goed horloge wil zou ik ze zeer zeker niet aanbevelen!
Wat een onzin…
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Ach Zuidwes heeft blijkbaar graag aandacht.
Zullen we stoppen met reageren op topics of
berichten van Zuidwes?Hij loopt alleen maar te zuigen en dat heeft weer
zijn weerslag op de sfeer op het forum…Negeren werkt mijns inziens het beste…
Het topic is wel enigszins normaal, het zijn meer de berichten voorafgaand.
Als Zuidwes probeert zijn posts wat anders te formuleren is er niets aan de hand, maar nu komen zijn berichten vaak te op de man gespeeld, erg denigrerend, en zelfs soms trollerig (is dat een woord? :D) over. Daarnaast is het natuurlijk wel erg raar om Seiko Vijfjes eerst geen echte horloges te noemen, en vervolgens een topic te openen met vragen erover…
Hallo, ik heb er zelf ooit ook eentje gehad en die
liep ook een aantal minuten per week achter. Het
zijn nou eenmaal geen zwitsers:D
Als je een goed horloge wil zou ik ze zeer zeker
niet aanbevelen!
Ik denk dat er veel (erg veel zelfs) mensen zullen zijn die je mening niet delen. Misschien had je een maandagmorgen exemplaar, want de positieve ervaringen overtreffen de negatieve ervaringen by far.
+1