Seiko 5 met 7s36 uurwerk loopt niet meer

Goedemorgen allemaal,

Ik heb een probleem; 2 weken geleden heb ik een nieuwe Seiko 5 sports gekocht met een 7s36 uurwerk. Hij is nieuw, maar wel 2e hands gekocht.
Gisterochtend wilde ik hem omdoen, maar ik zag dat hij niet meer liep. Vreemd dacht ik, want hij zou genoeg reserve moeten hebben. Ik zwaaide hem wat heen en weer om hem tot leven te wekken, maar hij deed niks meer. Ook niet tijdens het verzetten van de tijd, gevolgd door wederom wat zwaaien bood geen soelaas.
Wie kan mij helpen?
Uiteraard al contact gezocht met de verkoper en dat loopt nog… Ik wil niet vooruit lopen op de feiten maar ik wil toch graag weten wat een mogelijke oorzaak kan zijn. Er is niks raars mee gebeurd. Geen water, geen harde stoot, niet gevallen…
wie kan mij iets helpen? Alvast bedankt!

stefan089 Schreef:

Uiteraard al contact gezocht met de verkoper en
dat loopt nog… Ik wil niet vooruit lopen op de
feiten maar ik wil toch graag weten wat een
mogelijke oorzaak kan zijn. Er is niks raars mee
gebeurd. Geen water, geen harde stoot, niet
gevallen…
wie kan mij iets helpen? Alvast bedankt!

Er zou onbewust een tik tegen zijn gekomen waardoor een onderdeeltje van de balans is vast komen te zitten. Draaien de wijzers nog wel als je de tijd probeert te verzetten?

Ik zou afwachten op reactie van de verkoper. Misschien heeft hij het bonnetje nog en kun je gebruik maken van de garantie.

Anders zou Rob van Monsterwatches.nl er misschien naar kunnen kijken voor je. Pas wel op: voor je het weet komt ie met leuke kleurtjes, saffierglas en andere aanpassingen terug. Daar is ie een kei in. Je bent ‘gewaarschuwd’ :wink:

Ik heb gelezen dat een zachte tik met het glas naar beneden op een
stuk hout met een doekje er over vaak het probleem verhelpt bij dit uurwerk.

Of dit waar is…? En wat er dan gebeurt is mij een raadsel.

Grt.

He ja, dát is de oplossing, een tik geven op je klokje:
Gewoon even langs gaan bij horlogemaker, evt even meekijken bij openen:
Leer je veel van!
Zelf ff openen is ook een optie: bij seiko 5 weinig te verliezen: koop je daarna een nieuwe als het je niet lukt!
Succes!

mike moker Schreef:

He ja, dát is de oplossing, een tik geven op je
klokje:
Gewoon even langs gaan bij horlogemaker, evt even
meekijken bij openen:
Leer je veel van!

Ik neem aan dat er n vleugje sarcasme zit in de 1e regel. En bij n rolex ofzo zou ik er ook niet zomaarr op lopen beuken. Maar rob v monsterwatches heeft vaker ervaring gehad met 7s26 die na tik niet meer goed liepen, diordat er wat vast is komen te zitten. N horrlogemaker kan m idd wel openmaken en weer loshalen. En zo hoort t ook. Maar de mcguyver methode v rob hielp meeetal ook, zij t minder elegant.

Nogmaals, ik weet niet of dit hetzelfde euvel is, maar t is n goedgemeende tip.

mike moker Schreef:

He ja, dát is de oplossing, een tik geven op je
klokje:
Gewoon even langs gaan bij horlogemaker, evt even
meekijken bij openen:
Leer je veel van!
Zelf ff openen is ook een optie: bij seiko 5
weinig te verliezen: koop je daarna een nieuwe als
het je niet lukt!
Succes!

Ja… Ik heb hem net 2 weken, dan ga ik zeker niet het risico lopen iets te slopen. Horlogemaker haalde niks uit, noemde alleen een prijs om te repareren. De Seiko is inmiddels terug naar de verkoper voor onderzoek, dus dat wordt zeer netjes opgelost allemaal.

stefan089 Schreef:
---------------------------------------------------!

Ja… Ik heb hem net 2 weken, dan ga ik zeker niet
het risico lopen iets te slopen. Horlogemaker
haalde niks uit, noemde alleen een prijs om te
repareren. De Seiko is inmiddels terug naar de
verkoper voor onderzoek, dus dat wordt zeer netjes
opgelost allemaal.

Als ik m nieuw in nederland had, zou ik dr ook mee teruggegaan zijn. Maar uit t buitenland met dit mogelijk klein probleempjje, had ik t er rob ff naar laten kijken.