Seiko 5 Mod, custom wijzerplaat

Dag mensen!

Ik zou graag mijn meest recente projectje met jullie delen.
Ik heb een Seiko 5 uit 1993 aangepast met een zelfgemaakte wijzerplaat. Het is een afbeelding uit een willekeurig Amerikaans stripverhaal dat ik op internet tegenkwam.

Ik heb het uurwerk moeten servicen (was behoorlijk vastgeroest).

Ben benieuwd naar de feedback. Mag ook negatief zijn natuurlijk, dit is nou typisch iets wat je moet aanspreken…

28 likes

Ik vind het wel gaaf!

Zo zou je er dus ook een foto in kunnen verwerken.
Eventueel met de tekst: “Denk aan mij”

Leuk hoor! Knap gedaan!

Leuk man! Zat er veel werk in?

Ik vind het gaaf! Dit plaatje spreekt mij niet erg aan en het horloge ook niet, het idee vind ik wel leuk!

1 like

Mooi gedaan…:+1:

Idee en uitvoering: erg netjes!
Het horloge en de afbeelding die je hebt gebruikt vind ik helemaal niks, maar ik snap dat de interessantere horloges wellicht een paar haltes verderop aan de beurt komen.

Supergaaf!!!

Wel een apart werkje lijkt het me om het zo netjes erin/erop te krijgen!

Ook ik vind het tof, het idee en het werk wat er in zit.
Dat plaatje heb ik niets mee en ook het horloge ook niet echt. Maar goed, dat is al eerder gezegd. Het lijkt mij een prima opmaat naar iets anders.

Ik zou eens proberen de plaat te vernissen met acryl vernis. Worden de kleuren nog wat dieper en blijft het langer mooi.

1 like

Oh ja én een gekleurd bandje erop!

Ik zou een Lichtenstein afbeelding wel gaaf vinden als wijzerplaat, maar niet in zo’n bekend Seiko 5 kastje. Zo krijgen je horloges nooit een eigen gezicht, wat je er verder ook mee doet. Ik denk aan een hoekige kast a la Cartier Santos.

Het idee is top.

1 like

Dan laat je de logo’s toch weg? Heb ik ook gedaan bij de mijne :innocent:

Is niets voor mij maar als jij er blij mee bent is het goed toch? :grin:

Dan zie je toch nog steeds een Seiko 5?

1 like

Dat is een goed idee! Ik heb een airbrush set waarmee ik dat kan doen…

Ik heb zo’n Liechtenstein-achtige plaat ooit gemaakt voor een seiko. Die heb ik op eBay gezet en voor een leuk bedrag verkocht aan een Belg…

6 likes

Dit kastje had ik nog liggen, het is echt samengesteld uit losse onderdelen die ik vond in laatjes, meer een vingeroefening

1 like

Het is altijd wel een behoorlijk klusje maar erg leuk om er mee bezig te zijn. Ik heb er altijd wel een dagje werk aan.

Nou, ik doe het je niet na. Als ‘vinger oefening’ vind ik m zeer geslaagd!