Seiko 5 Only: laat ze zien!

avondwissel

8 likes

Per ongeluk mijn bericht verwijderd ipv aangepast. Poging 2 dan maar.

De kleine 38mm duiker is geleverd, mijn eerste Seiko (SRPK29). Ik twijfel nog of ik de juiste keuze heb gemaakt qua grootte, maar ook de kwaliteit levert bij mij nog vraagtekens op.

Volgens de instructie zou het een geschroefde kroon moeten zijn. Echter lukt mij dat met geen mogelijkheid te lukken. Ook bij youtube filmpjes zie ik ze dat niet doen. Klopt de instructie niet of is er iets mis met dit exemplaar?

De vergrendeling bij de sluiting, waar de tekst Seiko op staat, gammelt enorm. Hoorbaar bij normale polsbewegingen. Is dit normaal bij een Seiko 5 of ligt het weer aan dit exemplaar?

De horloge werd geleverd zonder stickers, dat vind ik ook een dingetje en ben waarschijnlijk daarom kritischer. Maar de kwaliteit valt ietsje tegen tov een gelijkgeprijsde Citizen.

7 likes

Foto uit de oude doos : 31 maart 2017

Nog steeds in bezit.

Edit : besef nu pas dat dit geen vijfje is :blush:
Zit wel in de dezelfde prijscategorie :five:

10 likes

Wow, mooi horloge. :+1:

1 like

Hier staan er heel veel,

En hieronder een link met heel veel oude Seiko Catalogussen,

1 like

6 likes

No worries, ik heb de oranje uitvoering. Had precies dezelfde gevoelens en twijfels als jij.

Gooi er een Strapcode jubilee band op, draag hem een maandje en je bent verkocht.

Formaat geweldig, draag comfort met de jubilee top. Geen schroefkroon en “maar” 100m? Tja dat deed emotioneel bij mij ook wat in het begin. Maar ik ben dat allemaal kwijt. Geef em gewoon een eerlijke kans. Ik draag hem nu met evenveel plezier als de Tsuyosa.

1 like

Overigens met je eens dat een Citizen voor dezelfde prijs kwalitatief hoogwaardiger aanvoelt.

Vrolijk pasen

11 likes

Oud vijfje :sunglasses:

15 likes

10 likes

Onverwacht veel zon op deze 1e paasdag

14 likes

Op een NOS bor op deze mooie zondag.
Geniet van jullie dag.

:star2:

14 likes

12 likes

I’ve got 5 on it.

13 likes

14 likes

13 likes

Binnenkort wat upgrades installeren, waaronder saffierglas, platte dichte caseback om de dikte wat te verminderen, en nieuwe bracelet.

Iemand nog verdere ideeën?

12 likes

11 likes

Foto’s van eerder vandaag :sushi:

23 likes