Seiko 5 secondewijzer stopt

Ik heb een seiko 5 bij monsterwatches.nl gekocht. Het horloge is een jaar oud.

De secondewijzer stond gisteren avond stil om kwart voor negen. Toen ik het horloge probeerde op te winden door het horloge te draaien (automaat) dan blijft de secondewijzer stil staan. Als ik 's morgens kijk dan loopt hij weer.

Wat me opvalt als ik het horloge draai is dat de schijf die zorgt voor het opwinden niet soepel draait. Hij blijft soms boven hangen en draait niet soepel naar beneden.

Is er wat met dit horloge mis?

Een zelfde horloge (andere kleur) dat ik heb gekocht bij dezelfde verkoper had ook kuren.

Zijn de Seiko 5 horloges van slechte kwaliteit of heb ik dubbel pech?

Hartelijk dank,

Sebastiaan.

Een Seiko 7S26 of 36 kun je niet met de hand opdraaien aan de kroon. Je moet hem gewoon lekker een paar seconden schudden.

1 like

Volgens mij heb je 2 jaar garantie op je seiko. Ik zou even bij Rob een garantieformulier op de website uitprinten en het horloge opsturen.

Als ik het goed begrijp is het dus het gehele uurwerk wat stil is komen te staan?
Dus niet alleen de secondewijzer maar ook de balans?
Welk type uurwerk is het (staat op de rotor)?

Het is normaal dat het gewichtje soms blijft balanceren boven de as. Dit komt doordat het gewicht zo breed is. Een paar keer horizontaal tegen de palm van je hand aan tikken en als I na tientallen keren ronddraaien van het gewicht nog niet even blijft tikken gebruik maken van de garantie.

Seiko 5 horloges gaan in den beginselen lang mee en zijn best robuust.

Als de balans niet meer beweegt is het overigens misschien handig om de titel te veranderen naar: “… uurwerk is stil komen te staan.”

Poehee dat is nogal technisch voor iemand die net is begonnen. :wink:

Dit dus waarschijnlijk. En anders garantie.

2 likes