Seiko 5 snke53 mini mod

Before

After

Band is wat minder goed gelukt (was 22mm breed, plastiek binnenin afgevijld naar 20mm…spande wel een beetje…) Is wel te zien op de ingescande afbeeldingen…
Nu ja, om te werken in de tuin is deze seiko 5 meer dan goed… :wink:

Wijzer diameter gaatje was iets te klein.
Heb ik wat geruimd, met ruimers…

Uurwijzer gaatje diameter 0.80mm
Minuutwijzer gaatje diameter 1.40mm

Mijn beste,

Tja, om eerlijk te zijn vond ik de ‘before’ mooier. Mooier in die zin dat ik de band conform de horlogekast en wijzerplaat, een meer samenhangend geheel vind.
Bij de ‘after’ zou een andere (kleur) band beter kunnen aansluiten bij de wijzers.
Doch het blijft een prachtig horloge met een solide hart en een eeuwige tijdgeest.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Ik sluit me helemaal aan bij de woorden van Tissot62.

dat kan helemaal niet, het horloge wat je als before toont ligt hier en ziet er heel anders uit…zal morgen met de woensdag post wel laten zien :wink:
is wel een mod …dat wel natuurlijk :smiley:

Ik vind before ook mooier. De witte wijzer zijn ‘te’ in dit geval.

Ik begrijp wel wat je tot deze mod gebracht heeft. Het origineel heeft een mooie wijzerplaat, vooral door de schaalverdeling, maar dat wordt tenietgedaan door de lelijke uren- en minutenwijzer. Maar ja, eerlijk is eerlijk, alle respect voor je vlijt en inzet, maar de nieuwe wijzers maken het er niet beter op. En de rode secondewijzer had sowieso wel mogen blijven. Misschien nog maar eens onder handen nemen op een regenachtige zondagmiddag?

Misschien met een Yaffle bandje? Dan heb je ook meteen dat “robuuste”. Maar zoals nu vind ik de wijzers net iets te stoer voor het verder sjieke klokje.

Ja, ik begrijp jullie reacties, maar wie moet em dragen??? IKKE :wink: :wink: :wink:

Ik vind de knoerten van witte wijzers prachtig op de zwarte wijzerplaat.
Knal erop! Nu zie ik tenminste in een oogopslag hoe laat het is…:wink:

Die fijne mini kleine frêle super slanke originele wijzertjes braken bijna af door ernaar te kijken! (naar mijn gevoel was het als een klasselimo met 17 duims velgjes erop…) :wink:

Ik geef toe, het zijn een paar wijzers om U tegen te zeggen…maar ik vind ze super staan op dit modelletje.

Ik vind ze echt VET! Ze passen trouwens super goed bij de witte bedrukking van de minuutschaalverdeling, en de automatic 21 jewels bedrukking en de witte day/date bedrukking…

De groenachtige schijn op de originele vond ik totaal niet matchen met de rode secondewijzer.

Ja, het is wel wat ongewoon om andere wijzers te zien op een seiko 5, en dan nog zo’n VETTE wijzers. :wink:
Ik zie hier enorm veel monster mods de revue passeren. Daarop staan toch ook soms knoerten, joekels van wijzers? En dan die kleuren…Knal oranje, fluo geel, blauw, groen,…Ja, voor elk wat wil(d)s :wink:

Persoonlijke smaak valt niet te betwisten.

Ja, nog maar een geluk dat niet iedereen dezelfde smaak heeft hé :wink:

Respect voor iedereen’s mening.

PS, Ik zal het melden, als er iemand tegen me zegt:
“Nou, wat voor een knoerten van wijzers heb jij daar op je uurwerk zitten???” :wink:

Moet er nog zand zijn? Het mag wel eens ietsje méér zijn… :wink:

Ik blijf er in elk geval mee rond lopen met een BIG smile :wink:

de before is mooi, maar wat erna komt is gewoon bagger, ik vind het klokje op die manier gewoon verziekt.
maar goed jij vind het mooi en moet er mee rondlopen, en ik zou idd niet verder gaan ermee als in de tuin.

mvg arie.

Stijl1976 Schreef:

Ja, ik begrijp jullie reacties, maar wie moet em
dragen??? IKKE :wink: :wink: :wink:

Ik vind de knoerten van witte wijzers prachtig op
de zwarte wijzerplaat.
Knal erop! Nu zie ik tenminste in een oogopslag
hoe laat het is…:wink:

Die fijne mini kleine frêle super slanke originele
wijzertjes braken bijna af door ernaar te kijken!
(naar mijn gevoel was het als een klasselimo met
17 duims velgjes erop…) :wink:

Ik geef toe, het zijn een paar wijzers om U tegen
te zeggen…maar ik vind ze super staan op dit
modelletje.

Ik vind ze echt VET! Ze passen trouwens super goed
bij de witte bedrukking van de
minuutschaalverdeling, en de automatic 21 jewels
bedrukking en de witte day/date bedrukking…

De groenachtige schijn op de originele vond ik
totaal niet matchen met de rode secondewijzer.

Ja, het is wel wat ongewoon om andere wijzers te
zien op een seiko 5, en dan nog zo’n VETTE
wijzers. :wink:
Ik zie hier enorm veel monster mods de revue
passeren. Daarop staan toch ook soms knoerten,
joekels van wijzers? En dan die kleuren…Knal
oranje, fluo geel, blauw, groen,…Ja, voor elk
wat wil(d)s :wink:

Persoonlijke smaak valt niet te betwisten.

Ja, nog maar een geluk dat niet iedereen dezelfde
smaak heeft hé :wink:

Respect voor iedereen’s mening.

PS, Ik zal het melden, als er iemand tegen me
zegt:
“Nou, wat voor een knoerten van wijzers heb jij
daar op je uurwerk zitten???” :wink:

Moet er nog zand zijn? Het mag wel eens ietsje
méér zijn… :wink:

Ik blijf er in elk geval mee rond lopen met een
BIG smile :wink:

zo zo …wat een tekst… ik vind het ook geen vooruit gang, en daarom vind ik het ook jammer dat je mijn before foto gebruikt.
en helemaal omdat je ondanks voldoende uitlatingen verder niks over zegt.
van die klok is nl dit het resultaat.

Oef! en dat vind ik dus wèl mooi!

Lume shot svp :slight_smile:

Hé Tijl,

de grootte van de kast is bij de meeste niet bekend. Met een wrist shot is het een stuk beter beoordelen.

robbie409 Schreef:

Lume shot svp :slight_smile:

met mijn vorige camera ging dat beter, maar ik zal kijken of het lukt :slight_smile:

met deze hoef je niet in de tuin te blijven hoor, daar kan je de straat mee op zelfs met een tshirt.:}
grt arie.

Vreemd, op de originele vond ik de wijzers niet mooi. Maar hierop staan ze goed. Geslaagd resultaat.
En Tijl, je hebt groot gelijk, als jij hem zo mooi, leuk of VET vindt, gewoon gaan…